سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

پزشکان هشدار می‌دهند که زنان با بالا رفتن سن در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

3 راهکار ساده برای کاهش خطر بیماری قلبی

سلامت نیوز: پزشکان هشدار می‌دهند که زنان با بالا رفتن سن در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بالا رفتن سن در زنان، آنها را با مشکلات جسمی مرتبط با جنسیت‌شان نظیر پوکی استخوان و سرطان پستان مواجه می‌کند اما بزرگترین خطری که زنان با افزایش سن با آن مواجه می‌شوند، مشکلی است که برخلاف تصور عمومی فقط مختصِ مردان نیست و آن بیماری قلبی است.

دکتر "کوین اونیل" متخصص آمریکایی در این مطالعه می‌گوید: در ایالات متحده بیماری قلبی قاتل درجه یک زنان است.

در مطالعه‌ای که در همین رابطه انجام گرفته، آشکار شده است که در این کشور ممکن است از هر 25 زن یک نفر بر اثر سرطان پستان جان خود را از دست بدهد اما از هر دو زن، یک نفر قربانی بیماری قلبی یا سکته مغزی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی مارش‌فیلدنیوزشرالد، متخصصان می‌گویند که عواملی چون کاهش ترشح استروژن پس از یائسگی، بی‌تحرکی و افزایش فشارخون از عوامل تشدیدکننده خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنان مسن هستند.

علاوه بر این علائم بیماری قلبی در زنان متفاوت از مردان است به طوری که زنان مانند مردها ممکن است احساس درد در ناحیه قفسه سینه نداشته باشند اما در عوض دچار حالت‌هایی مثل تنگی نفس، حالت تهوع یا خستگی شدید شوند. به گفته کارشناسان مرکز تخصصی مایوکلینیک، در واقع زنان مبتلا به بیماری قلبی بیش از مردان مبتلا به این بیماری، علائمی چون سوءهاضمه، سوزش سر دل، تهوع و استفراغ، مشکلات تنفسی، سرگیجه یا خستگی شدید را تجربه می‌کنند.

پزشکان تاکید دارند که با سه راهکار ساده اما ضروری می‌توان خطر بیماری‌های قلبی را تا حد چشمگیری کاهش داد که عبارتند از:

- ترک سیگار: سیگار کشیدن خطر بیماری قلبی و سکته را تا حد زیادی تشدید می‌کند و مزایای ترک آن بلافاصله پس از اقدام به این کار بروز می‌کند، حتی اگر سال‌های زیاد سیگار کشیده باشید.

- تحرک داشتن: حداقل نیم ساعت در روز ورزش کنید. پیاده‌روی، تمرینات تعادلی، تای‌چی، یوگا، آیروبیک و شنا، همه برای این منظور مفیدند و توصیه می‌کنیم ورزش جسمی و ذهنی را همزمان انجام دهید.

- ارتباط داشتن با دیگران: افسردگی خطر بیماری قلبی را تشدید می‌کند. با دوستان، بستگان و آشنایان و حتی همسایه‌های خود در تماس باشید تا با افسردگی مقابله کنید و سلامت مغزتان حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha