سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 138188

یک روان‌شناس، ارتباط کلامی صمیمانه بین زوجین را نکته‌ای مهم در تحکیم روابط برشمرد.

سلامت نیوز یک روان‌شناس، ارتباط کلامی صمیمانه بین زوجین را نکته‌ای مهم در تحکیم روابط برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرناز امیراصلانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از مواردی که در تحکیم روابط زن و شوهر بسیار مؤثر است، ارتباط کلامی و نوع محبت و مبادله کلمات و حرفهایی است که طی شبانه‌روز بین آنان مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که مزاح و شوخی، تعریف و تمجید از یکدیگر و با کلمات زیبا یکدیگر را صدا زدن از مصادیق ارتباط کلامی صمیمانه است، ادامه داد: متأسفانه همسران پرمشغله اصولاً از محبت کردن غافل می‌شوند، در نهایت از نظر احساس فاصله‌ای میان آن‌ها ایجاد می‌شود و پر کردن این خلأ کاری دشوار است. بهترین راه برای جلوگیری از این فاصله، اختصاص روزانه چند دقیقه برای صحبت کردن و زمانی بیشتر در طول هفته است.

وی همچنین افزود: زمانی که مرد وارد خانه می‌شود، اگر زن خانه‌دار باشد بسیار نیاز دارد که شوهرش به حرف‌های او گوش دهد و مرد هم باید به حرف‌های همسرش گوش دهد، چرا که اگر در این هنگام خود را به حل جدول، خواندن روزنامه یا تماشای تلویزیون مشغول کند نوعی بیتوجهی و بیاحترامی به همسر تلقی شده و این مسئله به‌ ظاهر کوچک نقش مهمی در از بین رفتن روابط صمیمی زن و شوهر دارد.

امیراصلانی خاطرنشان کرد: زن و مرد باید توجه داشته باشند که اگر یکی از آنها رازی را از دیگری مخفی کرد دیگری سراغ سرنخ یا اوراق خصوصی او نرود، چرا که این کار نقض مالکیت و حدود او به ‌حساب میآید، در واقع فرد باید منتظر بماند تا همسرش زمان مناسب و هر زمانی که خودش تشخیص داد حقیقت را به او بگوید.

وی ادامه داد: محبت بین همسران باعث تداوم زندگی آنان و سلامت روان فرزندان‌شان می‌شود و زوجین نباید این نکته را فراموش کنند که خود آن‌ها می‌توانند زندگی‌شان را شیرین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha