معاون آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی از رونمایی طرح ثبت الکترونیکی آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

سلامت نیوز: معاون آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی از رونمایی طرح ثبت الکترونیکی آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حبیب‌الله مسعودی فرید، در مراسم رونمایی از تحقیقات کیفی هفت‌گانه آسیب‌های اجتماعی شامل کودک‌آزاری، کودکان کار، همسرآزاری، خودکشی، طلاق، زنان خیابانی و دختران فراری که در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در هفته آینده، طرح ثبت‌ الکترونیکی آمارهای آسیب‌های اجتماعی رونمایی می‌شود که با استفاده از این طرح، تمام آمار و ارقام در این سامانه ثبت می‌شود و پس از آن، پژوهشگران می‌توانند خروجی‌های تحلیلی را در آن قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه 6000 کودک خیابانی سالانه در بهزیستی پذیرش می‌شوند، اضافه کرد: در کشور، 180 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که در مجموع با خانواده‌های تحت پوشش 600 هزار نفر می‌شوند.

معاون آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: 23 هزار کودک کار در کشور تحت نظر سازمان بهزیستی کشور هستند که 9500 نفر از این کودکان، در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و مابقی در خانواده‌های خود حضور دارند.

فرید گفت: یکی از فاکتورهای اختصاص بودجه، جمعیت استان‌ها است زیرا میزان شناسایی در کلان‌شهرها بیشتر است.

وی در خصوص افزایش طلاق در کشور، گفت: تجربه و تحقیقات ثابت کرده که انجام آموزش‌های لازم پیش از ازدواج و در زمان ازدواج، می‌تواند 80 درصد تعارضات خانوادگی بعد از ازدواج را کاهش دهد.

معاون آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه وجود یک سامانه دیده‌بانی و رصد، لازم است تا تمام حوزه اجتماعی را مشاهده کرده و مسائل به طور عمیق‌تر درک شود، عنوان کرد: ممکن است حدود 60 درصد ریزفاکتورهای تاثیرگذار در آسیب‌های اجتماعی کشور مشترک باشد، اما این عوامل در سطح استانی یا حتی محله‌ای متفاوت است و شناسایی این‌ها بودجه زیادی نمی‌خواهد.

فرید افزود: مواجهه ایران در مقابل دیگر کشورهای دنیا نظامی نیست بلکه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، تلاش کشور این است که تا این نظریه پررنگ‌تر شده و در این راستا، می‌توانیم پژوهش‌هایی که در سطوح محله‌ای هر استان صورت می‌گیرد را در صورت لزوم برای پایان‌نامه‌ها در اختیار قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha