رئیس انجمن اوپتومتری ایران با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی استاندارد گفت: عینک آفتابی باید فرورفتگی‌های دور چشم را بپوشاند.

سلامت نیوز:رئیس انجمن اوپتومتری ایران با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی استاندارد گفت: عینک آفتابی باید فرورفتگی‌های دور چشم را بپوشاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی میرزاجانی رئیس انجمن اوپتومتری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار کرد: اگر کسی مدت زمان طولانی در فضای باز حضور داشته باشد باید از عینک آفتابی استفاده کند که بخش‌های اطراف چشم را به طور کامل پوشش دهد یعنی عینکی بر چشم بزند که فرورفتگی‌های اطراف چشم را به طور کامل پر کند.

وی گفت: اگر کسی مدت زمان کوتاهی در فضای باز حضور داشته باشد و از عینک آفتابی که تمام فرورفتگی‌های اطراف چشم را پر نکند استفاده نکند و آسیبی به چشمش وارد نشود چرا که در کوتاه مدت میزان اشعه وارد شده به چشم مجاز است.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: کسانی که نمره عینک ندارند و فقط به سبب محافظت از چشم مقابل اشعه UV از عینک آفتابی استفاده می‌کنند حدالامکان باید از فریم‌های بزرگ‌تر استفاده کنند که پوشش کاملی روی سطح چشم ایجاد کند.

رئیس انجمن اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: طرح فریم باید به گونه‌ای باشد که با نوع و شکل صورت فرد از نظر ارگونومی منطبق باشد تا دقیقاً به روی صورت بنشیند و اشعه UV  وارد چشم نشود.

وی تصریح کرد: هرچه بیشتر این موضوع را لحاظ کنیم به ایمنی بیشتری دست پیدا می‌کنید و گاهی اوقات فرم‌های آفتابی با سایزهای کوچکی دیده می‌شود که تمام قسمت‌های چشم را نمی‌پوشاند و استفاده از این فرم‌ها بستگی به طول مدتی دارد که فرد مقابل آفتاب قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha