یک متخصص علوم اعصاب با اشاره به قابلیت‌های مبتلایان به اوتیسم، گفت: در کشورهای پیشرفته از این افراد در برنامه‌نویسی کامپیوتر استفاده می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص علوم اعصاب با اشاره به قابلیت‌های مبتلایان به اوتیسم، گفت: در کشورهای پیشرفته از این افراد در برنامه‌نویسی کامپیوتر استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حجت‌الله حق‌گو متخصص علوم اعصاب اظهار کرد: از آنجا که اغلب مبتلایان به اوتیسم در ریاضیات قوی هستند و از کارهای تکراری خسته نمی‌شوند در آلمان از این افراد در برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای کامپیوتری استفاده می‌شود.

وی گفت‌: برخی از بیماران مبتلا به اوتیسم می‌توانند به زندگی عادی برگردند و درس بخوانند یا در شغلی مشغول به کار شوند.

حق‌گو خاطرنشان کرد: این افراد در ریاضیات و رشته‌های مهندسی به مدارج بالایی دست پیدا می‌کنند و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند اقداماتی نظیر نقشه‌کشی ساختمان انجام دهند.

این متخصص علوم اعصاب تصریح کرد: مبتلایان به اوتسیم با دنیای خارج ارتباطی ناهمگون غیرطبیعی و ناهنجار برقرار می‌کنند به همین علت نیازمند مراقبت همیشگی هستند.

این متخصص علوم اعصاب گفت: مبتلایان به اوتیسم معمولاً بیش‌فعال نیز هستند با این تفاوت که بیش‌فعال‌ها درک بالاتری نسبت به مبتلایان به اوتیسم دارند.

وی تاکید کرد: در برخی موارد مبتلایان به اوتیسم در خواب نیر حرکت می‌کنند چرا که مشکلات مغزی متعددی دارند و به صورت ناخودآگاه حرکاتی انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha