مهندسان نیروی دریایی آمریكا موفق به ساخت كلاه‌های ایمنی جدیدی شده‌اند می‌توانند تاثیر و شدت انفجار را اندازه‌گیری كنند.

به گزارش سلامت نیوز، كلاه‌های جدید مجهز به حسگرهای مخصوص هستند.

این حسگرهای ویژه به گونه‌ای طراحی می‌شوند كه بتوان آنها راداخل كلاه‌های ایمنی جاسازی كرد و همچنین می‌توانند نیرو و ضربه ناشی از سوانح جاده‌یی در تصادفات را اندازه گیری كنند.

به گفته محققان فایده این اندازه گیری‌، بدست آوردن اطلاعاتی است كه وجود آنها برای درمان و معالجه بهتر آسیب دیدگی‌های مغزی پس از وقوع تصادفات سنگین بسیار مفید و قابل استفاده است.

دیوید موت طراح این كلاه ایمنی هوشمند و پژوهشگر آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریكا یافته‌های خود را روی اختراع جدید خود به نمایش گذاشته است.

وی می‌گوید: این كلاه‌ها در عین حال می‌توانند از مغز در برابر انفجارات حفاظت كنند چون قادر هستند امواج تكان دهنده ضربه را به نقاط مختلف مغز منتقل كرده و از این طریق از فشار وارده بر یك نقطه خاص بكاهند.

موت در ادامه گفت: جامعه پزشكی هنوز واقعا نمی‌داند كه چه چیز باعث آسیب شدید مغزی می‌شود در حال حاضر تئوری‌هایی در رابطه با وارد آمدن فشار مستقیم روی مغز وجود دارد. در برخی دیگر معتقدند، این آسیب در اثر وقوع انفجاراتی در سطح پایین بروز می‌كند.

با وجود كلاه‌های ایمنی مجهز به حسگر می‌توان علت را سریعتر و بلكه آسانتر شناسایی كرد كه این امر در معالجه به موقع و موثر نقش قابل توجهی خواهد داشت.

نمونه‌های اولیه این حسگرها ساخته شده‌اند اما تحقیقات برای تكمیل این پروژه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha