سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 138228

یک فوق متخصص بیماری‌های داخلی و خون گفت: غربالگری سرطان مهمترین راه پیشگیری از این بیماری است که انشاء الله با انجام این امر گام مهمی در پیشگیری از سرطان برداشته شود.

سلامت نیوز:یک فوق متخصص بیماری‌های داخلی و خون گفت: غربالگری سرطان مهمترین راه پیشگیری از این بیماری است که انشاء الله با انجام این امر گام مهمی در پیشگیری از سرطان برداشته شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛دکتر مجید سلامی ضمن بیان این مطلب افزود: این موضوع که اگر در خانواده‌ای شخصی دچار سرطان شد پس دیگر اعضای خانواده هم دچار سرطان می‌شوند وجاهت علمی ندارد.

وی با بیان اینکه هر کاهش وزن غیر قابل توجیه، سختی در جویدن و بلع و درد شکم مزمن می‌تواند از علائم ابتلا به سرطان باشد، تصریح کرد: خطر سرطان سینه در خانم‌ها زیاد است و به همین خاطر به زنان بالای 40 سال توصیه می‌کنیم هر دو سال یک بار برای غربالگری این سرطان شایع و کشنده آزمایش ماموگرافی انجام بدهند.

دکتر سلامی اضافه کرد: همچنین به بانوان توصیه می‌کنیم حداقل از دهه سوم زندگی خود آزمایش سرطان دهانه رحم را انجام بدهند و البته آزمایش سرطان تخمدان را نیز فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ ربطی به جنسیت ندارد و متاسفانه شیوع این سرطان در کشورمان بالا است از تمامی افراد بالای 50 سال سن خواست هر ده سال یک بار غربالگری کنند.

پزشک متخصص بیماری‌های داخلی و خون گفت: سرطان پروستات معمولا در مردان بالای 40 سال سن اتفاق می‌‌افتد و برای همین از مردان می‌خواهیم سالانه آزمایش psa را انجام دهند.

دکتر سلامی به کسانی که پدرشان دچار سرطان روده هست توصیه کرد ده سال زودتر از سن پدر اقدام به آزمایش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha