مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: ارتقاء بخشی به دفترچه‌های بیمه سلامت از اولویت‌های این سازمان است.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: ارتقاء بخشی به دفترچه‌های بیمه سلامت از اولویت‌های این سازمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در مراسم جشن طرح ملی بیمه سلامت همگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه نظام سلامت کشور در 36 سال پس از پیروزی انقلاب دستاوردهای خوبی داشته، اظهار کرد: طی این مدت شاهد ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، افزایش امید به زندگی و غیره بوده‌ایم. با این وجود در حوزه سلامت با چالش‌هایی مواجه بودیم که مهمترین آن عدم برخورداری آحاد جامعه از بیمه بود که عمده آنان نیز اقشار آسیب پذیر بوده‌اند.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش سلامت، افزود: دکتر روحانی در مناظره‌های قبل از انتخابات نیز توجه به بیمه همگانی را از اولویت‌های برنامه‌های دولتش علام کرد که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت همگانی از 15 اردیبهشت امسال آغاز شد، گفت: تاکنون 8 میلیون و 50 هزار دفترچه بیمه سلامت در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده افراد فاقد بیمه از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه بودند، گفت: بر اساس آمارگیری که از 2500 خانواری که دفترچه بیمه سلامت گرفته‌اند در یکی از استانها انجام شد، بیش از 75 درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم، 24 درصد بی سرپرست و یا دارای سرپرست زن، 82 درصد فاقد شغل مناسب و 62 درصد درآمد زیر 500 هزار تومان در ماه داشتند و این افراد امروز از دفترچه بیمه سلامت برخوردارند.

محسنی بندپی با بیان اینکه ارتقاء بخشی به دفترچه‌هایی که در اختیار مردم است از اولویت‌ها و تکالیفی است که رییس جمهور برعهده ما نهاده، گفت: تحویل دفترچه بخشی از عدالت است، اما دفترچه‌ای که کارساز نباشد و بسته تعهدات بیمه‌ای آن لاغر باشد، کیفیت و کارآیی لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه همواره به دنبال ارتقاء تعهدات بیمه‌ای پایه هستیم، به بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: درمان بیماران معتاد را شروع کرده‌ایم، در جهت درمان ناباروری بیش از 50 قلم داروی گران قیمت تحت پوشش قرار گرفته و تمام خدمات دندانپزشکی افراد زیر 14 سال در تعهد بیمه پایه قرار گرفته است.

وی گفت: ما زیر بار افزایش 120 درصدی تعرفه‌ها رفتیم تا کیفیت خدمات ارتقاء یابد.

محسنی بندپی با بیان اینکه هنوز در ابتدای کار هستیم و راه طولانی در پیش است، گفت: ادامه اقدامات اثربخش در حوزه سلامت، ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش تعهدات بیمه‌ای در پیش است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی مجلس در بودجه 94 کمک شود تا زنجیره تکامل ارتقاء خدمات کامل شود و طعم شیرین این اقدامات بیشتر چشیده شود.

وی همچنین با بیان اینکه 61 درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: در طرح بیمه سلامت همگانی نیز 300 هزار دفترچه بیمه سلامت در این استان صادر و تحویل شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی اداره بیمه سلامت در شهرستانهای استان و تامین اعتبار احداث ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha