یک جراح بینی گفت: بهترین قاضی برای کار یک جراح زیبایی بینی نتیجه عمل‌های قبلی وی خواهد بود، نه آگهی‌هایی که در مجله داده شود و تبلیغات کذبی که از طریق ماهواره پخش می‌شود.

دکتر سید علیرضا مصباحی، جراح و متخصص بیماری‌های گوش، گلو و بینی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ یه این سؤال که آیا انجام عمل جراحی زیبایی بینی منحصر به متخصصان بیمار‌ی‌های گوش، گلو و بینی است، گفت: مردم باید جراحی را انتخاب کنند که در عین اطلاع کامل از اصول عملکرد بینی و درمان اشکالات ایجاد کننده اختلال در عملکرد بینی، از اصول اعمال زیبایی نیز اطلاع داشته باشد.

وی با بیان اینکه مطمئناً تعداد چنین افرادی در متخصصان بینی نسبت به گروه‌های دیگر بیشتر خواهد بود، گفت: اما ممکن است برخی از همکاران ما در دیگر رشته ها نیز اطلاعات کافی و مطالعات خوبی در زمینه عملکرد بینی داشته باشند و لذا این بیمار است که می تواند با تحقیق از خود پزشک و از بیمارانی که مورد عمل جراحی بوده‌اند و همچنین سؤال‌هایی که صادقانه از جراح بپرسد، قضاوت درستی در انتخاب جراح خود داشته باشد.

با استفاده از روش‌های رایانه‌یی برای ترسیم بینی قبل از عمل، موافق نیستم

دکتر مصباحی در پاسخ به این سؤال که آیا استفاده از روش های کامپیوتری برای ترسیم بینی قبل از عمل برای بیمار مفید خواهد بود یا نه، گفت: شخصاً با این کار موافق نیستم؛ چرا که در رایانه شما با یک سری خطوط و نقاشی سرو کار دارید و می توانید آنها را به راحتی تغییر دهید در حالی که حین عمل با غضروف، استخوان، پوست و بافت زنده سرو کار داریم که در بسیاری مواقع جابه جا کردن و تغییر وضعیت اینها به آن آسانی که روی صفحه مانیتور و عکس کاغذی قابل انجام است، میسر نخواهد بود.

وی براساس ادامه داد: باید روی عکس و ظاهر صورت، اشکالات بینی كاملا برای بیمار توضیح داده شده و بر اساس آن، به رفع مشكل اقدام شود.

شکل بینی بر اساس مد روز مشخص نمی‌شود

دکتر مصباحی با بیان اینکه شکل بینی بر اساس مد روز مشخص نمی‌شود، گفت: بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند از بینی‌های عروسکی پشیمان شده و خواهان حل مشکلات آن هستند که مطمئناً به این راحتی نخواهد بود.

وی در خصوص توصیه همیشگی خود به بیماران داوطلب بینی فرانسوی و عروسکی گفت: شاید یک لباس را بتوان با تغییر مد تعویض کرد اما بینی مدی نیست که هر سال بیمار بخواهد عمل کرده و آن را تغییر دهد.

این جراح بینی ادامه داد: نتیجه عملی زیبا خواهد بود که بر اساس اصول و قوانین موجود علمی زیبایی صورت گیرد و بینی حاصل یک بینی استاندارد بوده و هارمونی خوبی با کل صورت داشته باشد.

دکتر مصباحی همچنین با بیان اینکه بسیاری از بیماران به مطب وی مراجعه کرده وعکس یک هنر پیشه خارجی یا ایرانی را به او نشان داده و می گویند که خواهان بینی یا لبی شبیه آن هنرپیشه هستند، گفت: برای هر بیماری نیز نمی توان آنچه را که در ذهن دارد ایجاد کرد.

وی ادامه داد : به این افراد پاسخ می دهد که نمی تواند معجزه کرده و بینی آنها را به چنان حالتی درآورد ضمن اینکه ممکن است آن شکل بینی در صورت فرد مراجعه کننده زیبا نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha