آقاجانی، گفت: وزارت بهداشت در 5 حوزه اورژانس بیمارستانی، مراقبتهای ویژه ای سی یو برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان کلینیک‌های ویژه و مراقبت بیماران سرطانی را در سال 94 اجرایی می‌کند.

سلامت نیوز: آقاجانی، گفت: وزارت بهداشت در 5 حوزه اورژانس بیمارستانی، مراقبتهای ویژه ای سی یو برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان کلینیک‌های ویژه و مراقبت بیماران سرطانی را در سال 94 اجرایی می‌کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در افتتاح بخش‌های دیالیز، چشم پزشکی و پی ای سی یو بیمارستان امام حسین گفت: وزارت بهداشت برنامه‌هایی را در 5 حوزه درمانی از جمله اورژانس بیمارستانی، مراقبت ویژه ای سی یو برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان، کلینیک‌های ویژه مراقبت از بیماران سرطانی در سال 94 اجرایی می‌کند،5 هزار و 600 مطب جدید در قالب این کلینیک‌های ویژه احداث خواهد شد، همچنین مراکز تشخیص زودرس و مراقبت از بیماران سرطانی در سال 94 اجرایی می‌شود.

 وی با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در بخش سلامت افزود: منابع دولت برای حوزه سلامت کافی نیست، هم اکنون 80 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که این تعداد به معنای وجود 1.5 تخت به ازای هر صد نفر است که با آمار جهانی فاصله دارد. در استان تهران 26 هزار کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد، این کمبود در شهرهای مختلف تهران از جمله ورامین، پاکدشت و قرچک مشاهده می‌شود. 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین کمبود جدی تخت‌های بیمارستانی در شهرهای دیگر استان تهران از جمله شهریار، ملارد و بهارستان نیز دیده می‌شود و بخصوص تخت‌های زایشگاهی استان تهران محدودیت دارد و محرومیت در حاشیه تهران چه بسا بیشتر از استانهای محروم دیگر است.

آقاجانی، تصریح کرد: پرداختی مردم در بیمارستانهای دولتی در بخش بستری هزینه‌های مردم 4.5 درصد کاهش یافته است همچنین با بیمه شدن 8 میلیون نفر دیگر می‌توان گفت همه ایرانیان در طرح تحول سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با اشاره به زیر میزی اظهار داشت: جامعه پزشکی در زمینه زیر میزی همکاری شایان توجهی داشته است و در جامعه مورد هدف این میزان به صفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha