سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 138252

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به برگزاری جلسه فوری در دفتر معاون اول رییس جمهور جهت بررسی موضوع آلودگی هوای اهواز گفت: سعی می‌کنیم امشب به اهواز برویم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به برگزاری جلسه فوری در دفتر معاون اول رییس جمهور جهت بررسی موضوع آلودگی هوای اهواز گفت: سعی می‌کنیم امشب به اهواز برویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از سانتریفیوژهای طراحی و ساخته شده توسط شرکت های دانش‌بنیان سازمان انرژی اتمی و انستیتو پاستور ایران گفت: یکی از دستاوردهای علمی جوانان کشور برای خدمت در عرصه سلامت ، امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: سانتریفیوژهای نسل سوم از یک سال گذشته مراحل طراحی و ساخت‌شان آغاز شده و امروز آماده بهره‌برداری هستند. این سانتریفیوژهای در زمینه تولید واکسن و داروهای نوترکیب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سانتریفیوژها نیاز مبرم بیماران خاص بود و به همین جهت از همکاری سازمان انرژی اتمی کشور تشکر می‌کنیم و امیدواریم در آینده نیز بهره‌برداری از سایر فناوری‌ها در این حوزه را شاهد باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نیاز به این سانتریفیوژها دائمی است چراکه پیشرفت‌ها در حوزه دارو و درمان نیز به صورت مستمر صورت می‌گیرد. مطمئنیم که این امر متوقف نخواهد شد.

استقبال وزارت بهداشت از پیشنهاد ساخت بیمارستان جامع تخصصی هسته‌ای

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ساخت بیمارستان جامع تخصصی هسته‌ای گفت: دکتر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی به ساخت بیمارستانی کاملا پیشرفته و با فناوری هسته‌ای اظهار علاقه کرده‌اند. یکی از بخش‌هایی که انرژی هسته‌ای می‌تواند در آن کاربرد زیادی داشته باشد، حوزه سلامت است. ما نیز از ساخت این بیمارستان استقبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک بیمارستانی حداقل با 800 تخت‌خواب مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این بیمارستان همچنین می‌تواند مرکز آموزشی و پژوهشی مدرنی حتی برای کشورهای اسلامی منطقه باشد.

وزیر بهداشت امشب به اهواز می‌رود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تدابیر اندیشیده شده در زمینه گرد و غبار اهواز و خوزستان و رفع نیازهای ساکنان این مناطق گفت: امروز اطلاع یافتیم که وضعیت هوا در این مناطق مجددا نامناسب شده است. بنابر تماس تلفنی معاون اول رییس جمهور تعدادی از اعضای دولت امروز جلسه داریم. سعی می‌کنیم که امشب نیز به اهواز برویم. البته حتما مسوولان دیگری هم خواهند آمد.

وزیر بهداشت در این باره ادامه داد: مسلم آن است که اداره شرایطی مشابه آنچه که در خوزستان شاهد آن هستیم، به سرعت امکان‌پذیر نیست، اما کمک به مردم و ارائه تسهیلات به آنها کاری است که باید به سرعت انجام شود. بنابراعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز تمام مراکز اورژانس در این مناطق در آمادگی کامل به سر می‌برند و ماسک‌های مناسب نیز میان ساکنان این مناطق توزیع شده است. البته این کار باید روزانه انجام شود. تا زمان آسیب‌شناسی کامل، این اقدامات باید ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha