چاقی می تواند سبب ناراحتی‌های مختلف برای یک فرد شود اما در زنان یک خطر مضاعف نیز به همراه دارد و آن افزایش ریسک ابتلا به سرطان پستان است.

به گزارش سلامت نیوز، محققان موسسه بیماری‌های سرطانی در بوستون در این پژوهش آورده‌اند: هنوز مشخص نشده است که به چه دلیل چاقی باعث بروز سرطان پستان می‌شود اما وجود رابطه بین چاقی و این سرطان بسیار محتمل است.

مطالعات بسیاری نشان داده است که سرطان پستان باعث کاهش طول زندگی فرد مبتلا می‌شود، از طرفی چاقی می‌تواند سبب عود یا بازگشت این بیماری شود.

محققان نظرات متفاوتی درمورد رابطه چاقی با این سرطان دارند. اما عده‌ای معتقدند که شاید تشخیص تومور در زنان چاق مشکل‌تر باشد که این خود سبب پیشرفت و بدتر شدن بیماری می‌شود.

تحقیقات دیگری در دانشگاه کارولینای شمالی حاکی است؛ زنان چاق کمتر برای غربالگری سرطان پستان و رحم به پزشک مراجعه می‌کنند که این نیز سبب تشخیص دیرهنگام بیماری و وخیم‌تر شدن آن می‌شود. همچنین چاقی در هنگام یائسگی در زنان، ریسک ابتلا به سرطان پستان را بیشتر افزایش می دهد. این در حالی است که در سنین قبل از یائسگی این ریسک بسیار کمتر است.

پژوهشگران اظهار امیدواری می‌کنند که پیاده روی به مدت نیم تا یک ساعت در روز و انجام فعالیت‌های بدنی متوسط، ریسک ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha