رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: لازم است که بازنگری جدی در آرایش تخت‌ها و تجهیزات لازم در استان تهران انجام شود چرا که به خصوص در شرق تهران خلاء شدیدی احساس می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: لازم است که بازنگری جدی در آرایش تخت‌ها و تجهیزات لازم در استان تهران انجام شود چرا که به خصوص در شرق تهران خلاء شدیدی احساس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اصغر پیوندی در مراسم افتتاح بخش‌های نورولوژی، پی‌آی‌سی‌یو، کلینیک چشم و دیالیز در بیمارستان امام حسین، گفت: در بعد آموزش و در سال‌های پس از انقلاب تعداد دانشجو 25 برابر و رشته‌های تخصصی 8 برابر شده است و سهم ما در تولید علم افزایش یافته به طوری که رتبه هفدهمین جهانی را داریم و 40 درصد از تولیدات علمی کشور در حوزه پزشکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه دارو قبل از انقلاب 25 درصد و اکنون 96 درصد تولید داخل داریم و در بهداشت با استقرار شبکه‌های بهداشتی پوشش 97 درصدی واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال از 111 به 18 مرگ در هزار تولد  زنده رسیده‌ایم.

پیوندی گفت: نظام سلامت ما چالش‌ها و دغدغه‌های زیادی دارد و اگر فکر کنیم با پول‌های وزارت بهداشت و مجاری رسمی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم سال‌ها زمان می‌برد. بنابر این نیازمند کمک‌ گرفتن از مردم و خیرین هستیم.

پیوندی  افزود: برای بخش‌های جدیدی که در بیمارستان امام حسین افتتاح می‌شود بالغ بر 6 میلیارد تومان هزینه شده است که 50 درصد هزینه‌های آن را خیرین داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیمارستان امام حسین تنها بیمارستان خط اول تماس با جمعیت شرق تهران است، 500 تخت دارد که لازم است در زمینه تخت و تجهیزات آن بازنگری شود.

وی افزود: لازم است که افزایش تخت را در مناطق 4، 7 و بیمارستان امام حسین داشته باشیم همچنین نداشتن بیمارستان سوختگی از دیگر مشکلات ماست که با توافق سازمان اوقاف در آینده نزدیک 180 تخت به بهره‌برداری می‌رسد.

پیوندی گفت: همچنین مرکز جامع سرطان به شکل مدرن وجود ندارد که امیدواریم در بیمارستان جورجانی که بلااستفاده مانده این مرکز احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: بیمارستانی که برای بیماران تروما مجهز باشد وجود ندارد که در شرق و جنوب تهران نیاز است راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha