ند فعال مدنی به منظور جلب نگاه مسئولان به موضوع پدیده گرد و غبار در کشور به ویژه خوزستان صبح امروز روبروی سازمان حفاظت محیط زیست تجمع کردند.

سلامت نیوز: چند فعال مدنی به منظور جلب نگاه مسئولان به موضوع پدیده گرد و غبار در کشور به ویژه خوزستان صبح امروز روبروی سازمان حفاظت محیط زیست تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، یکی از این جوانان دلیل حضور خود را اعتراض به شرایط آلودگی هوا در استان های غربی به ویژه جنوب غرب کشور اعلام کرد و افزود: بنا به مسئولیت شهروندی خود احساس کردم این حضور می تواند تاثیری در توجه بیشتر مسئولان به این موضوع و همراهی با هموطنانم در استان های درگیر پدیده گرد و غبار داشته باشد.

وی تاکید کرد: می دانم که سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی این امر نیست و این موضوع حتی فراتر از سطح دولت باید پیگیری شود ولی در حال حاضر بهترین ملجاء فعالان مدنی سازمان حفاظت محیط زیست است.

این فعال مدنی ادامه داد: حتی صبح امروز که برخی از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست مخالف حضور ما مقابل این سازمان بودند، رئیس سازمان شخصا اجازه حضور به ما داد زیرا او معتقد است که صدای مردم را باید شنید.

وی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست می تواند آغاز کننده و بستر مناسبی برای اقدامات اجرایی علمی و صحیح به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار باشد.

این فعال مدنی با اشاره به روندهای غلط گذشته در احداث سدها، تخریب تالاب ها و از بین بردن منابع آبی، گفت: اگرچه امروز بخش عظیمی از پدیده گرد و غبار به دلیل درگیری کشور با موضوع خشکسالی است اما روندهای غلط گذشته نیز در این موضوع بی تاثیر نبوده و اصلاح آن ها می تواند بخشی از معضل را رفع کند.

وی افزود: درخواست فعالان مدنی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این است که راه گذشتگان را ادامه ندهد و همچنان در اصلاح روندهای غلط پیشینیان مصر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارمند سازمان حفاظت محیط زیست ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    5 0
    با سلام مدیرانی که حاضر به شنیدن نقد های کارمندان خود در سازمان حفاظت محیط زیست نیستند چگونه دم از شنیدن صدای مردم میزنند؟این سازمان دچار فساد باند بازی داخلی شده است و هیچ آمار دقیقی نمی تواند ارايه دهد و ما شاهد حرکتهای نمایشی جهت مثیت جلوه دادن عمگرد این سازمان مریض هستیم، متاسفانه همواره بهانه نظارتی بودن سازمان دستاویزی برای شانه خالی کردن از ماموریت و رسالت سازمان بوده است و در هر عارضه ای مسولان فوق درخواست بودجه بیشتر میکنند، در حالیکه مشکل در مدیریت کهنه و فاسدی می باشد که برای اهداف نمایشی و سیاسی کاریهای جناحی با پرخوری های منابع مالی و زمانی به لختی رسیده است که محصول و درآمد آنرا مشاهده میکنیم