معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هجمه های اخیر در خصوص پدیده گرد و غبار در استان خوزستان، گفت: سلامت مردم محل تسویه حساب‌های سیاسی نیست.

سلامت نیوز: معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هجمه های اخیر در خصوص پدیده گرد و غبار در استان خوزستان، گفت: سلامت مردم محل تسویه حساب‌های سیاسی نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هجمه های اخیر در خصوص پدیده گرد و غبار در استان خوزستان، گفت: سلامت مردم محل تسویه حساب‌های سیاسی نیست.

متصدی افزود: درخواست حل معضل گرد و غبار در مدت یکسال از دوره مدیریت جدید سازمان حفاظت محیط زیست از سوی افراد یا بیانگر عدم تخصص آن ها در موضوع و نداشتن اطلاعات علمی در این زمینه است یا بیانگر غرض ورزی شخصی و سیاسی افراد است که امروز سلامت مردم و محیط زیست را بهانه ای برای دستیابی به دیگر اهداف خود می دانند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با طرح این پرسش که کسانی که امروز خود را صدای رسای مردم خوزستان معرفی می کنند، چرا طی هشت سال گذشته که وضعیت محیط زیست کشور و استان خوزستان شرایطی اسفناک را تجربه می کرد، هیچ واکنشی در این زمینه نداشتند، تصریح کرد: عزم جدی دولت و سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه ریزی و اقدام جهت کاهش اثرات پدیده گرد و غبار در کشور است و دولت خدمت به مردم را وظیفه خود می داند اما اینکه عده ای بخواهند با فرصت طلبی، مردم را ابزار اهداف خود قرار دهند، قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان ساخت: مردم صبور و فهیم خوزستان به خوبی تشخیص می دهند که ادعای حل مسائل محیط زیستی در بازه زمانی کوتاه مدت و با توجه به شرایط خشکسالی در کشور، ادعای غیر کارشناسی است .

متصدی ادامه داد: ساکتین سال های گذشته بهتر است به جای فرافکنی، تلاش کنند با حفظ آرامش جامعه و عدم تشویش اذهان عمومی در تبدیل برنامه ریزی ها و اهداف تعیین شده به نتایج مثبت و کمک رسانی به دولت و کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط، مسئول باشند و متوجه باشند که سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی این امر نیست.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در استان خوزستان شاهد هستیم محصول بی تدبیری و عدم توجه به مساله محیط زیست در سال های گذشته است .




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارمند سازمان حفاظت محیط زیست ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    آقای متصدی مشکلات فعلی محیط زیست به 8 سال قبل مربوط نمیشود و تصمیمات پیشتر از این موجبات این پدیده های شوم است و چه بسا تصمیمات غیر کارشناسی افراد مسول مانند روسا فعلی سازمان متبوع سبب ساز مشکلات آتی نیز خواهد بود، بدانید که شما سلامت مردم را با ارایه نمایش کمدی از عملکرد خود ، با باری های سیاسی مخلوط کرده اید