رییس انجمن رادیوتراپی - آنكولوژی ایران از برپایی همایش سالانه «كلینیكال آنكولوژی» با محوریت انواع سرطان‌ها طی روزهای 28 و 29 آذر ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر فرهاد سمیعی با اعلام این خبر افزود: در این همایش سرطان‌های سیستم ادراری و تناسلی، گوارش، سر و گردن، پستان و ژنیكولوژی (سرطان‌های زنان) مورد بررسی قرار گرفته و دستاوردهای جدید این رشته‌ها ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تعاریف علمی رشته كلینیكال آنكولوژی، رشته‌ای است كه با استفاده از روش‌های غیر جراحی به درمان تومورهای سرطانی می‌پردازد.

دكتر سمیعی با اشاره به اینكه متخصصان كلینیكال آنكولوژی به رشته‌های مختلف پزشكی مشاوره داده و با آنان همكاری نزدیك دارند، یادآور شد: در این همایش متخصصان رشته‌های جراحی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، ‌پاتولوژی، رادیولوژی، رادیوتراپی - آنكولوژی، پزشكی هسته‌ای، طب فیزیكی و توانبخشی، اپیدمیولوژی، ژنتیك، پزشكان عمومی و گروه‌های پیراپزشكی حضور دارند.

وی ادامه داد: رشته رادیوتراپی - آنكولوژی اولین و قدیمی ترین رشته آنكولوژی در كشور ماست كه از حدود 50 سال قبل تاكنون در حال خدمت به بیماران سرطانی كشور است.

رییس انجمن رادیوتراپی - انكولوژی تصریح كرد: انجمن رادیوتراپی و آنكولوژی ایران با همكاری سایر انجمن‌های علمی تخصصی كه در این همایش حضور دارند در جهت اهداف علمی و اجتماعی و خدمتگزاری به بیماران سرطانی، شركت در همایش فوق را با امتیاز بازآموزی برای گروه‌های مختلف پزشكی و پرستاران به صورت رایگان برگزار می‌كنند.

دكتر سمیعی گفت: ‌برپایی كارگاه‌های آموزشی، سخنرانی، برگزاری پانل‌های تخصصی و ارایه مقالات تحقیقاتی از برنامه‌های این همایش دو روزه را تشكیل می‌دهد.

در این همایش علاوه بر اهداف علمی و اجتماعی از «دكتر كمال الدین دهشیری» پیشكسوت این رشته تجلیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha