پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 138333

میکروب‌ها به احتمال زیادی روی همه قالب‌های صابون زندگی می‌کنند، اما بعید است که بتوانند موجب بیماری یا عفونت‌های پوستی شوند.

صابون می‌تواند بیماری‌زا باشد؟

سلامت نیوز: میکروب‌ها به احتمال زیادی روی همه قالب‌های صابون زندگی می‌کنند، اما بعید است که بتوانند موجب بیماری یا عفونت‌های پوستی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید،به طور کلی، افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند باید بیشتر از بقیه احتیاط کنند و از صابون‌های مایع استفاده کنند. اگر سالم هستید، بدن شما مشکلی در دفع میکروب‌ها نخواهد داشت. باکتری‌ها با خوشحالی تمام در لیزابه‌های صابون زندگی می‌کنند، اما انجام کارهایی ساده (که احتمالا آنها را انجام می‌دهید) مانع از عواقب بد آنها می‌شود. قبل از صابون زدن، صابون را آبکشی کنید تا میکروب‌ها را از روی آن شسته شوند.

همیشه صابون را بیرون از آب بگذارید (مثلا در وان حمام که مرطوب است قرار ندهید)، که تا استفاده بعدی خشک شود. با این کار دیگر محیط مرطوبی برای تجمع میکروب‌ها باقی نخواهد ماند. اگر صابون شما و اعضای خانواده‌تان مشترک است، نیازی به نگران بودن نیست، زیرا همین میکروارگانیسم‌ها را به شکل‌های دیگری به اشتراک می‌گذارید. دستشویی‌های عمومی معمولا فاقد قالب‌های صابون هستند، اما اگر در شرایطی قرار گرفتید که مجبور بودید برای شستن دست‌هایتان از این صابون‌ها استفاده کنید، صابون را آبکشی کنید و و سپس دست‌های خود را به خوبی بشویید (20 تا 30 ثانیه، هر دو طرف دست، زیر ناخن‌ها، تا بالای مچ‌ها، همانطور که در دبستان یاد گرفته بودید). وقتی به اندازه کافی با صابون دست‌های‌تان را بشویید، میکروب‌های روی صابون نیز شسته خواهند شد.

منبع: huffingtonpost

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha