جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: 138371

استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری، داروهای هورمونی، نوع تغذیه و سبک زندگی ممکن است در این نوع سرطان مؤثر باشد.

سلامت نیوز:جراح سرطان پستانگفت: اغلب سرطان‌های سینه علت نامشخصی دارند اما ۵ تا ۱۰ درصد دلیل ابتلا به سرطان پستان، اغلب از والدین به ارث برده می‌شود.  آغاز دوره قاعدگی در سن پایین، یائسگی در سن بالاتر و تأخیر در تشکیل خانواده، احتمال وقوع سرطان پستان را افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس  استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری، داروهای هورمونی، نوع تغذیه و سبک زندگی ممکن است در این نوع سرطان مؤثر باشد.


دکتر زهرایی گفت: 5 تا 10 درصد علت ابتلا به سرطان پستان ارثی است که اغلب از والدین به ارث برده می‌شود. شایع‌ترین ژن‌های معیوب دو نوع ژن هستند که اگر یکی از این ژن به ارث برده شود احتمال وقوع سرطان پستان و سرطان‌های زنانه را افزایش می‌دهد.


این جراح سرطان سینه افزود: در بسیاری از خانواده‌ها یک یا دو نفر دچار سرطان پستانهستند. این موضوع یکی از فاکتورهای خطر محسوب می‌شود بنابراین احتمال وقوع سرطان پستان در اعضای این خانواده‌ها نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر است.


وی گفت: در بعضی موارد اعضای این خانواده‌ها نیازمند غربالگری با ماموگرافی در سنین پایین‌تر هستند. بنابراین نتیجه می‌توان گرفت که 30 درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنان با سابقه فامیلی، 70 درصد با سابقه فامیلی نامعلوم و 5 تا 10 درصد در زنانی که عضو خانواده‌هایی با خطر بالا هستند، وجود دارد.


زهرایی افزود: سرطان پستان توسط روش ارزیابی سه جانبه تشخیص داده می‌شود؛ این ارزیابی‌ها شامل معاینه توسط متخصص، تصویربرداری و نمونه‌برداری بافتی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha