سلامت نیوز:پژوهش محققان دانشگاه مک گیل نشان می‌دهد فرایندهای درمانی ایمپلنت دندانی می‌تواند در بیماران مصرف کنندۀ ضد افسردگی‌ها، دو برابر با شکست مواجه شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا محققان دریافته‌اند مصرف ضد افسردگی‌ها موسوم به "SSRIs" نظیر Celexa, Paxil, Lexapro, Prozac, and Zoloftمی‌تواند رشد استخوانی را کاهش دهد که همین امر می‌تواند روند "استئو اینتگریشن" که وقوعش برای عمل ایمپلنت دندان ضروری است را با مشکل رو به رو کند.
اسئواینتگریشن یعنی وقتی ایمپلنت داخل استخوان قرار می‌گیرد، اطراف آن استخوان ساخته شده و کاملا ایمپلنت را در بر می‌گیرد؛ و این احاطه شدن توسط استخوان است که اصلی‌ترین بخش موفقیت در ایمپلنت محسوب می‌شود.


دکتر "Dr. Kevin" با استفاده از بررسی شش ساله رزومه‌های پزشکی 490 بیمار و تعداد 916 عمل ایمپلنت دندانی که برای این افراد صورت گرفته بود؛ دریافت که رابطه بین مصرف "SSRIs" و شکست ایمپلنت با رابطۀ ضرر سیگار برای این فرآیند جایگزین دندانی نیز قابل مقایسه است.
یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد افرادی که "SSRIs" مصرف می‌کنند باید برای جایگزین دندان خود راه حل‌ها و روندهای دیگری امتحان کنند و یا طی این روند درمانی تحت بررسی‌های ممتد قرار بگیرند تا دچار مشکل نشوند.
نتایج این پژوهش در مجله "Dental Research" منتشر شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha