جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 138389

پرخطرترین بخش خدمات پزشکی دیده نمی‌شوند

سلامت نیورز:دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران با اشاره به مشکلات کارشناسان و کاردان‌های شاغل به عنوان پرخطرترین بخش خدمات پزشکی گفت: متأسفانه به حقوق و وضعیت کارشناسان و کاردانهای شاغل در آزمایشگاه های طبی توجهی نمی شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس غلامرضا ایراجیان، دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران در هفتمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین اظهار کرد: کارشناسان و کاردان های شاغل در آزمایشگاه های طبی پرخطرترین بخش خدمات پزشکی را ارائه می کنند چرا که با مایعات بیولوژیک بیماران تماس نزدیک دارند ولی متأسفانه در بین تمام ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و پزشکی کمتر به چشم می آیند چرا که در پروسه درمان کمتر به چشم می‌آیند و رویت نمی‌شوند.
وی تصریح کرد: هر کس درگیر کار آزمایشگاه باشد می‌داند بار اصلی تشخیص بیماری ها و خدمات ارائه شده در آزمایشگاه های طبی بر عهده کارشناسان و کاردانان شاغل در این آزمایشگاه هاست.


ایراجیان خاطرنشان کرد: به علت بی‌توجهی به این قشر خدوم و مظلوم در 2 سال گذشته ضمن دعوت از این دوستان برای بیان مشکلات و جمع بندی مشکلات،  در این کنگره از منتخبان آن ها تقدیر و تشکر می شود و جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران به این قشر توجه دارد.


دبیر جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران گفت: برای حل مشکلات این گروه ارزشمند و مظلوم جامعه درمانی و پزشکی خودشان باید حرکت کنند و خواسته های خود را پیگیری کنند چنانکه سایر گروه ها این کار را می کنند و به خواسته های خود می رسند.


وی تأکید کرد: این عزیزان نباید بر این باور باشند که عده ای دیگر به فکر حل مشکلات آنان هستند و مشکلات آنان به خودی خود حل می شود بلکه باید خودشان خواسته‌هایشان را مطرح کنند و از سایر کسانی که خواسته های خود را مطرح می‌کنند حمایت کنند.


ایراجیان یکی از بزرگترین علل انفعال این گروه از ارائه دهندگان خدمات پزشکی را کم بودن حقوق این افراد و کارکردن 2 و حتی 3 شیفت دانست و گفت: این افراد برای گذران زندگی در شیفت های مختلف و آزمایشگاه های مختلف کار می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha