چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 13839

مدیر موسسه تغذیه سلامت و توسعه اظهار داشت:90 درصد دیابت های نوع دوم با چاقی مرتبط است که البته می توان با کاهش وزن به بهبود آن کمک کرد.

دکتر ربابه شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:چاقی منشاء بسیاری از بیماری ها در انسان است و افراد چاق نسبت به دیگران بیشتر در معرض بیماری های قلبی- عروقی ، دیابت ، فشار خون و سرطان قرار دارند.

این متخصص تغذیه افزود : امروزه نقش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در جهان بسیار اهمیت یافته است، بر همین اساس اگر سیاست های غذایی ما به گونه ای تدوین شود که یارانه هایی که به مواد کالری زا تعلق می گیرد کاهش یافته و به سمت مواد غذایی کم کالری هدایت شود قطعا به کاهش چاقی در سطح جامعه کمک می کند.

مدیر موسسه تغذیه سلامت و توسعه در ادامه اظهار داشت: چاقی یکی ازپیامدهای شهر نشینی و کم تحرکی است و متاسفانه افزایش استفاده از فست فودهایی که با سرخ کردن عمیق همراه است و غذاهایی که هرروز چرب تر می شوند به رشد چاقی در کشور دامن می زند.

وی در ارتباط با توزیع جغرافیایی چاقی در کشور گفت:هنوز آمار دقیقی از درصد چاقی در استان های کشور در دست نداریم اما تحقیقات نشان می دهد که درصد بیماریهای قلبی-عروقی، فشار خون و چربی بالا در استان یزد بیش از استان های دیگر کشور است، همچنین در مناطق گرمسیری، سوتغذیه در کودکان بیشتر مشاهده می شود.

رئیس سابق دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به تبلیغات های لاغری تاکید کرد:افراد چاقی که قصد رژیم درمانی دارند به این نکته توجه کنند که کم کردن وزن بیش از 500گرم در هفته خطرناک است و سلامت آنان تهدید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha