جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 138403

یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای مزمن از جمله سرطان دارند و باید برنامه غذایی کودکان شامل غلات، سبزی، میوه، لبنیات، گوشت و حبوبات و مقداری روغن های گیاهی باشد.

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای مزمن از جمله سرطان دارند و باید برنامه غذایی کودکان شامل غلات، سبزی، میوه، لبنیات، گوشت و حبوبات و مقداری روغن های گیاهی باشد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سوء‌تغذیه در کودکان مبتلا به سرطان علاوه بر اینکه سلول‌های بدخیم را افزایش می‌دهد، بلکه عوارض ناشی از درمان‌های سرطان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.


وی ادامه داد: بنابراین داشتن آگاهی از یک تغذیه سالم در کودکان ضروری است. این در حالی است که عادات غذایی از ابتدای کودکی شکل می‌گیرد و تا دوران بلوغ ادامه دارد. در سال‌های ابتدایی افزایش وزن، قد و دور سر 3 تغییر اساسی محسوب می‌شوند.


داوودی افزود: برای تأمین تمام مواد غذایی موردنیاز کودک برنامه غذایی باید تأکیدی از غذاهای مختلف در گروه‌های اصلی غذایی باشد.


این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود:‌گروه اول غلات است که تأمین‌کننده انرژی موردنیاز کودک بوده و دارای ویتامین‌های گروه B، آهن، پروتئین، منیزیم و فیبر است.


وی ادامه داد: سبزی‌ها گروه دوم هستند که تأمین‌کننده ویتامین، مواد معدنی و فیبر است و گروه سوم نیز میوه‌ها هستند. این گروه علاوه بر تأمین ویتامین و مواد معدنی روزانه، دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی بوده که به عنوان عوامل ضد سرطان شناخته شده‌اند.


داوودی گفت: شیر و لبنیات گروه بعدی است که تأمین‌کننده ویتامین، کلسیم، فسفر و پروتئین بوده و دارای ویتامین B12 است که در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود.


وی افزود: گروه پنجم گوشت،‌حبوبات و مغزها هستند. آهن موجود در غذاهای حیوانی مناسب‌تر و قابل جذب‌تر است. این گروه تأمین‌کننده ویتامین، پروتئین، روی و آهن است. در رأس هرم، چربی‌ها و قندهای ساده قرار دارند که باید توجه کرد کالری بیشتری تولید نکنند.


این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود: روغن‌های مایع گیاهی مانند ذرت و آفتابگردان به دلیل حجم کم، تولید انرژی زیاد و داشتن امگا3 و امگا6 برای کودکان منبع مناسبی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha