مهمترین اقدامات درمانی در مورد مبتلایان به صرع

سلامت نیوز:فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: دو یا بیش از دو بار حمله تشنجی بدون علت، صرع محسوب می‌شود. مصرف دارو در زمان‌های مناسب نقش مؤثری در کنترل حملات تشنجی دارد. والدین بیماران بدون مشورت با پزشک دارو را قطع یا کم و زیاد نکنند. 

ساسان ساکت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دو یا بیش از دو بار حمله تشنجی بدون علت صرع محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات درمانی در مورد مبتلایان به صرع مصرف دارو است، خوشبختانه اکنون بیشتر داروهای این اختلال در کشور موجود است و چنانچه بر اساس شرح حال معاینه بالینی و روش‌های تصویربرداری تشخیص صرع داده و دارو تجویز شود، باید در مصرف آنها نهایت دقت انجام شود.


استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: والدین باید بدانند که درمان این بیماری طولانی و به طور عمده دو سال زمان می‌برد، طی این مدت نباید مقدار دارو را خودسرانه کم، قطع یا زیاد کنند.


وی افزود: چنانچه مصرف دارو دو نوبت در روز باشد، باشد فاصله مصرف را به صورت هر 12 ساعت تنظیم کنند.
این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان تصریح کرد: اگر کودک در سنین قبل از مدرسه است،‌بهترین ساعاتی است که می‌توان دارو را مصرف کند 9 صبح و 9 شب است چرا که در این ساعات مزاحم خواب او نمی‌شویم و بعد از مصرف نوبت دوم می‌تواند استراحت کند. اگر کودک در سنین مدرسه است بهتر است داروهای خود را بین 6.5 تا 7 صبح و بعد از ظهر مصرف کند.


وی افزود: نیم ساعت خطا در دادن دارو جای نگرانی نیست اما نباید این زمان بیشتر یا کمتر شود، زیرا اگر دارو زودتر از موعد مقرر مصرف شود موجب مسمومیت و چنانچه دیرتر مصرف شود، باعث شروع حمله تشنجی می‌شود.


استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اهمیت خواب در کودکان مبتلا به صرع، اظهار داشت: کم خوابی یا پرخوابی می‌تواند عامل ایجاد و آغازکننده سردرد یا در پاره‌ای موارد حمله تشنجی باشد، بنابراین والدین نباید در خواب شبانه کودک تداخل کنند و مزاحم خواب صبح او شوند.


ساکت خاطرنشان کرد: والدین سعی کنند فاصله دادن دو نوبت دارو را رعایت کنند و بدون مشورت پزشک قطع، کم و یا زیاد نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha