چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 13841

متخصصان پوست توصیه می‌كنند: در هوای سرد زمستان باید مراقب سلامت پوست خود باشید.

به گزارش سلامت نیوز، به گفته پزشكان، هوای سرد و خشك زمستانی باعث ترك خوردگی،‌ خارش، قرمزی، سائیدگی و حتی در صورت عدم معالجه منجر به زخم شدن پوست می‌شود.

اما دكتر جف مور، متخصص داروساز در دانشگاه علوم فیلادلفیا تاكید می‌كند كه راه‌های مختلفی برای حفاظت از پوست بدن در برابر سرما وجود دارد كه در صورت بكار بستن آنها می توان در طول زمستان هم پوستی نرم و مرطوب داشت.

وی در یك گفت وگوی خبری دانشگاهی خاطرنشان كرد: در طول فصل سرما پوست شما دائما خشك و سفت می‌شود و مستعد ابتلا به عفونت خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این حالت چند راه كار وجود دارد. نخست اینكه شما می توانید در طول روز هشت لیوان آب بنوشید چون وقتی آب كافی وارد بدن شود پوست از این آب استفاده كرده و خود را از داخل ترمیم می‌كند و رطوبت آن حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: از قرار گرفتن به مدت طولانی زیر دوش آب داغ پرهیز كنید، ‌در عوض بهتر است كه مدت زمانی كوتاهتر و با آب ولرم دوش بگیرید. تماس طولانی مدت با آب بسیار داغ باعث از بین رفتن رطوبت پوست شده و به خشكی آن كمك می‌كند.

از لوسیونها و كرم‌ها استفاده كنید تا بعنوان لایه‌ای محافظ از پوست شما در برابر خشكی حفاظت كند. بهتر است بلافاصله پس از دوش گرفتن و وقتی هنوز پوستتان خیس است آن را به كرم یا لوسیون آغشته كنید. از صابونها یا شوینده‌های قوی استفاده نكنید چون باعث تحریك پوست می‌شوند. بهتر است از صابونهای حاوی گلیسیرین برای حفظ رطوبت پوست استفاده كنید. می‌توانید از یك دستگاه مرطوب كننده در اتاق خواب خود نیز استفاده كنید.

این راه‌ها بهترین گزینه برای شروع یك زمستان بدون دردسر است و بهتر است به خاطر داشته باشید كه پوست ما نیز مانند سایر اعضای بدن نیازمند مراقبت دائمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha