در حالی که باران و برف طی دیروز و امروز مناطق مختلف ایران را فرا گرفته است؛ هواشناسی اعلام کرد: تا نیمه نخست اسفند بارندگی های خوبی در کل کشور خواهیم داشت و هوا به شدت سرد خواهد شد.

هواشناسی: برف و باران در راه است/هوا سرد میشود

سلامت نیوز:در حالی که باران و برف طی دیروز و امروز مناطق مختلف ایران را فرا گرفته است؛ هواشناسی اعلام کرد: تا نیمه نخست اسفند بارندگی های خوبی در کل کشور خواهیم داشت و هوا به شدت سرد خواهد شد. 
  
اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر افزود: تهران تاکنون 102 میلی متر بارش داشته اما این این میزان در پارسال 121 میلی متر بوده است. 
 
وی گفت: در بلند مدت بارش‌های تهران ‌باید 152 میلی‌متر باشد اما پیش از بارندگی‌های اخیر، 33 درصد کمبود بارش داشته ایم. 
 
اصغری با بیان اینکه در بیشتر استان ها فعلا بارندگی داریم، افزود: اوج بارندگی‌ها در چند روز اخیر روی دامنه‌های زاگرس بوده است که می‌توان به کوهرنگ با 166 میلی‌متر اشاره کرد. 
 
وی گفت: دورود، فریدون ‌شهر، سپید دشت، فارسان، آبعلی، پیرانشهر، نهاوند و شازند ازبارندگی های خوبی برخوردار بوده‌اند. 
 
اصغری افزود: قبل از ورود موج بارشی اخیر به کشور، در سال آبی امسال، 90 میلی متر بارش داشته‌ایم که این رقم در پارسال 119 میلی‌متر بوده است. 
 
وی گفت: در بلند مدت باید در کل کشور 121 میلی‌متر بارش داشته باشیم که با کمبود 25 درصدی بارش‌ها مواجه‌ایم. 
 
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در تهران 9 میلی متر بارش داشته ‌ایم، افزود: در سد لار فقط یک درصد، سد طالقان 34 درصد، سد کرج 31 درصد و سد لتیان 29 درصد آب وجود دارد. 
 
نزولات آسمانی که از دیروز در استان البرز آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. بارش در شهرستان های فردیس، اشتهارد، ساوجبلاغ ، نظرآباد و کرج قابل توجه بود . 
 
 دیزین، زیر بارش بی سابقه 
 
بارش سنگین و کم سابقه برف در ارتفاعات دیزین علاوه بر تعطیلی پیست اسکی، تردد ساکنان روستاهای اطراف را با مشکل روبرو کرده است. 
 
این بارش ها به حدی است که به گفته ساکنان در چند سال اخیر کم سابقه بوده است و مردم روستاهای اطراف به سختی از منزل خارج می شوند. 
 
همچنین مسابقات لیگ اسکی اسنوبورد نونهالان و نوجوانان که قرار بود در دیزین برگزار شود به علت بارش زیاد برف لغو شد. 
 
تردد در محور چالوس؛ فقط با زنجیر چرخ 
 
رئیس پلیس راه استان البرز نیز گفت: با توجه به این بارش ها جاده ها لغزنده و تردد در جاده چالوس درصورت داشتن زنجیرچرخ امکان پذیر است. 
 
سقوط بهمن با 3 مصدوم 
 
خبر دیگر اینکه سقوط بهمن دیشب در جاده کرج - چالوس  سه مصدوم  برجای گذاشت ، که با حضور به موقع امدادگران این فراد زیر بهمن بیرون کشیده شدند . 
 
معاون جمعیت هلال احمر البرز به رانندگانی که  قصد تردد  در جاده کرج - چالوس دارند توصیه کرد با توجه به احتمال ریزش بهمن، در طول مسیر توقف نکنند. 
 
آب گرفتگی معابر گوهرنگ 
 
از استان لرستان خبر می رسد، بارش شدید  باران باعث آبگرفتگی معابر و خانه های شهرستان گوهرنگ شد . 
 
همچنین طغیان سد خاکی نصیرآباد موجب آب گرفتگی معابر شد. در این شهرستان 165 میلیمتر باران باریده است. 
 
هشدار به گیلانی ها 
 
استان گیلان نیز امروز بارانی بود . هواشناسی گیلان اعلام کرد : بیشترین بارشها در 24 ساعت گذشته لاهیجان با 27میلیمتر و رشت 26میلیمتر به ثبت رسیده است. 
 
هواشناسی گیلان همچنین نسبت به آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها هشدار داد و از شهروندان خواست از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند . 
 
جاده های اصفهان، لغزنده 
 
از استان اصفهان نیز خبر می رسد ، بارش باران و برف برخی محورهای مواصلاتی این استان را لغزنده کرده است. 
 
بارش باران موجب کندی حرکت در محورهای اصفهان - دلیجان ، اصفهان - تیران - داران، اصفهان - نائین، اصفهان - زرین شهر - شهرکرد، شهرضا - سمیرم - یاسوج و آزاد راه اصفهان - نطنز - کاشان شده است. 
 
اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد : بیشترین میزان بارش ها به ترتیب در شهرستان خوانسار با 29 میلیمتر، فریدونشهر با 27 میلیمتر و بویین - میاندشت و دهاقان با 16 میلیمتر گزارش شده است. 
 
انسداد راه های 12 روستای آذربایجان شرقی 
 
خبر دیگر اینکه برف و کولاک راه ارتباطی 12 روستای شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی را مسدود کرد. 
 
رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود  با اعلام اینکه گروه های راهداری درحال بازگشایی مسیرهای بسته شده هستند  ، گفت : همه راه های اصلی  هشترود باز است . 
 
هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری درباره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها  و تردد خودروها در مناطق کوهستانی و جاده ای  این استان  هشدار داد. 
 
عشایر چهار محال توجه کنند 
 
هواشناسی استان از عشایر، روستاییان و کشاورزان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند و از قرار گرفتن خود  و دام ها در مسیر سیلاب ها ، روخانه ها  و تنگه ها خودداری کنند. 
 
تردد کند در محورهای زنجان 
 
از استان زنجان خبر می رسد ، بارش برف و باران موجب لغزندگی محورهای استان و تردد فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است. 
 
مرکز مدیریت راههای استان زنجان هم با بیان اینکه بارش برف موجب لغزندگی برخی محورهای استان شده است ، اعلام کرد : رفت و آمد در محورهای زنجان – قزوین، زنجان – تبریز ، زنجان – بیجار، خدابنده – همدان، زنجان - طارم و گردنه های برفگیراستان باکندی انجام می شود . 
 
رئیس پلیس راه استان زنجان نیز از رانندگان خواست فاصله طولی را رعایت کنند و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند . 
 
همچنین بارش باران و مه گرفتگی در مناطق مختلف کردستان موجب کندی تردد در جاده ها به ویژه گردنه ها شده است. 
 
مه گرفتگی راههای کردستان 
 
فرمانده پلیس راه های کردستان با اعلام اینکه مه گرفتگی موجب محدودیت دید شده است، از رانندگان خواست تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهزاد ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    خیلی خوب بود/