وزیر اسبق بهداشت گفت: هر نوع تحریم که آمریکا علیه ایران در زمینه های پزشکی ایجاد می کند بیش از گذشته به کشور ما کمک کرده تا موفقیت های بیشتری را بدست آوریم.

دکتر علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم شورای اسلامی در گفتگو با مهر در خصوص خبر ممنوعیت فروش هر نوع واکسن به ایران از سوی آمریکا و تاثیر آن بر روی پژوهشهای حوزه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: این موضوع جدیدی نیست و 30 سال است که این موضوع وجود دارد اما آنها این بیانیه ها را به منظور آثار روانی آن اعلام می کنند.

وی اضافه کرد: آنها بیش از آنچه که به دنبال آثار علمی و پژوهشی این ممنوعیت باشند آثار روانی آن را پیگیری می کنند و می خواهند ادعا کنند که این ما هستیم که برای شما ایرانی ها تصمیم می گیریم اما هر وقت این کار را کرده اند به نوعی به کشور ما کمک شده و موفقیت های زیادی به دست آورده است.

مرندی خاطرنشان کرد: ما در زمینه های پزشکی با همه نوع انحصار روبرو بوده ایم و این موضوع به هیچ عنوان تعجب برانگیز نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که مجامع علمی دنیا در مواجهه با این آپارتاید علمی چگونه برخورد کرده اند، گفت: این کشورها در مجامع جهانی علمی نیز حضور دارند و با اعمال نفوذ در این مجامع در مورد سایر کشورها نیز تصمیم می گیرند به طور مثال در حقوق بشر نیز مدعی و قاضی خودشان هستند.

وزیر اسبق بهداشت تاکید کرد: ایران توانسته علی رغم همه این محدودیت ها جای خود را در عرصه علم باز کند.

به گزارش مهر، آمریکا در بیانیه ای فروش هر نوع واکسن را به ایران ممنوع اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha