شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 138461

میگرن را باید جز بیماری هایی دانست كه واقعا فرد را از انجام كارهای روزمره باز می دارد. به طور كلی، برخی كمبودهای بدن با چنین سردردهایی بروز می كند. اگر شما هم از این دردها رنج می برید، حتما از این خوراكی ها استفاده كنید زیرا مؤثر خواهند بود.

بهترین خوراكی ها برای تسكین میگرن

سلامت نیوز:  میگرن را باید جز بیماری هایی دانست كه واقعا فرد را از انجام كارهای روزمره باز می دارد. به طور كلی، برخی كمبودهای بدن با چنین سردردهایی بروز می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قدس،اگر شما هم از این دردها رنج می برید، حتما از این خوراكی ها استفاده كنید زیرا مؤثر خواهند بود. 

قهوه

به دلیل داشتن كافئین آرام بخش است. این ماده ناقل های عصبی مغز را تحریك می كند و به همین دلیل نوشیدن قهوه می تواند شدت و مدت سردرد را كاهش دهد. كافئین مفید است  اما اگر بیش از حد مصرف شود، مغز به آن عادت می كند كه در این صورت دیگر تاثیر مورد انتظار را نخواهد داشت. به علاوه، مقدار بسیار زیاد این مولكول نیز برای قلب مضر است. كافئین در دیگر نوشیدنی ها مانند چای و خوراكی هایی نظیر كاكائو نیز وجود دارد كه البته تاثیرات آنها كمتر و در زمان طولانی تر بروز می كند.

آب

کمبود‌ آب بدن یكی از علل مهم بروز سردرد است. در واقع، زمانی كه بدن به اندازه كافی آب دریافت نكند، دچار عدم تعادل خواهد شد. در اكثر اوقات سردردهای میگرنی اواخر روز احساس می شود. نوشیدن روزانه 5/1 تا 5/2 لیتر آب برای بدن لازم است. البته نباید فراموش كرد كه آب در میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارد كه بعضی از آنها مانند هندوانه، خیار، طالبی و كاهو بسیار عالی هستند.

هندوانه

از حدود تقریبا 90% آب تشكیل شده است. این میوه كه بسیار پرطرفدار است كم كالری بوده و برای دسر ناهار مناسب است. خیار نیز بیشتر از 96% آب دارد كه می توان آن را در تركیب انواع سالادها استفاده كرد. مقدار آب موجود در كاهو 90 تا 95% است كه برای هضم مطلوب غذا عالی بوده و بسیار خوشمزه است. بهتر است بدانید كه بچه ها می توانند بعد از یك سالگی، كاهو مصرف كنند اما از آنجا كه چندان مورد علاقه آنها نیست، سعی كنید در تركیب غذاها و سالادهای متنوع تهیه نمایید.

بادام

حاوی منیزیوم بالایی است و بر اساس تحقیقات اخیر، این عنصر تسكین میگرن را تسهیل می كند. در واقع، منیزیوم در حفظ تعادل عصبی و ماهیچه ای مؤثر است. توصیه می شود 400 تا 500 میلی گرم در روز میل شود. آووكادو و میوه های خشك نیز دیگر خوراكی های مؤثر در تسكین میگرن هستند. جالب است بدانید كه شكلات و موز میز مقدار بالایی منیزیوم دارند اما باید در موارد میگرن از مصرف آنها پرهیز شود.

ماست

كلسیم یكی از عناصر ضروری برای عملكرد سلول های عصبی است. در موارد عدم تعادل، بدن با سردردهای میگرنی این كمبود را نشان می دهد. در این هنگام باید هر چه سریع تر این كمبود جبران شود تا سلول های عصبی عملكرد مطلوب خود را بازیابند. ماست را می توان یكی از غنی ترین خواركی های حاوی كلسیم دانست. در واقع كلسیم باید برای هر فرد بزرگسال 900 میلی گرم در روز باشد.ماهیكمبود ویتامین ها و آهن نیز عامل بروز میگرن است. مطالعات نشان می دهد كه ویتامین B2 سردرد را تسكین و كاهش می دهد و ویتامین B6 نیز مانع از ایجاد درد می شود. این ویتامین ها در بعضی از ماهی ها از جمله آزاد، ساردین، ماهی روغن و قزل آلا وجود دارد. توصیه می شود روزانه 5/1 تا 8/1 میلی گرم ویتامین B2 و 2 تا 4 میلی گرم ویتامین B6  مصرف گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha