عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از میزان افزایش 18 درصدی حقوق کارگران در سال 94 گفت: پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش حقوق بر اساس نرخ واقعی تورم اعلام کردیم تا در سال 94 این موضوع محقق شود اما این مساله در عمل عملیاتی نخواهد شد.

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از میزان افزایش 18 درصدی حقوق کارگران در سال 94 گفت: پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش حقوق بر اساس نرخ واقعی تورم اعلام کردیم تا در سال 94 این موضوع محقق شود اما این مساله در عمل عملیاتی نخواهد شد.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، با اشاره به میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران اظهار داشت: افزایش حقوق و دستمزدها بر اساس قانون باید طبق تورم صورت پذیرد به طوری که هر عددی که از طریق دولت برای نرخ تورم اعلام می شود به همان نسبت نیز حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان افزوده شود.


این نماینده مجلس ادامه داد: دولت در سال 92 و همچنین سال جاری نرخ تورم را بالای 30 درصد اعلام کرد اما افزایش حقوق و دستمزد بر اساس این نرخ افزوده نشد. ما معتقدیم که افزایش دستمزدها اگر طبق تورم نباشد، تنها بخشی از مشکلات کارگران و بازنشستگان را حل می کند.


وی اضافه کرد: متأسفانه مشکلات و گرفتاری های کارگران و بازنشستگان هر سال تلمبار می شود و با این نرخ اندک افزایش حقوق، این افراد نمی توانند مشکلات خود را به طور کامل برطرف کنند.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نظر و راهکار نمایندگان نسبت به میزان 18 درصدی افزایش حقوق کارگران گفت: در جلسه ای که با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی رئیس جمهوری داشتیم پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش حقوق بر اساس نرخ واقعی تورم اعلام کردیم تا در سال 94 این موضوع محقق شود اما این مساله در عمل عملیاتی نخواهد شد.


وی یادآور شد: شکاف عمیق میان درآمدهای افراد به ویژه کارگران و بازنشستگان موجب شده تا این افراد نتوانند از پس هزینه های حداقلی خود برآیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قراردادی وزارت کار ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    با سلام چرا مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا در استان گلستان شما در خصوص ماده 30 بخشنامه شماره 200/93/9757 مورخ 19/7/93 معاونت توسعه ریاست جمهوری که عنوان می دارد (پیمانی شدن نیروهای قراردادی که دارای کارنامه استخدام ادواری سالهای 81/83/84 و کد شناسه می باشند بلامانع است)پوشش خبری نمی دهید. حالا که بعد از 13 سال چشم انتظاری و بلاتکلیفی چنین بخشنامه ای از سوی معاونت توسعه ریاست جمهوری صادر شده و ما واجد شرایط شدیم چرا این خبر در سایت شما انعکاس داده نشده. لطفاً همانند خبرگزاری جمهوری اسلامی شما نیز این خبر را منعکس فرمائید. چرا کسی به فکر ما نیست..... با تشکر