علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح پزشک خانواده به جای ایجاد سلامت در جامعه به درمان می پردازیم. این به صلاح جامعه نیست.

 علیرضا مرندی  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت گو با ایرنا گفت: اصل ارجاع بیماران و استفاده از پزشک خانواده طرح بسیار ارزشمند و نزدیک به عدالت اجتماعی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: پزشکان به عنوان مجریان طرح پزشک خانواده باید آموزشهای لازم را برای ارتقای سلامت و پیشگیری به روستاییان بدهند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بزرگترین مشکل طرح پزشک خانواده مراجعه بیماران به پزشک برای درمان است و متاسفانه در ازای هر هزار نفر جمعیت یک پزشک در کشور وجود دارد که اگر رویه بدین ترتیب ادامه یابد طرح پزشک خانواده با شکست روبرو می شود.
"مرندی" در مورد تامین اعتبار طرح پزشک خانواده گفت: مجلس آمادگی کامل را برای تامین اعتبار طرح پزشک خانواده دارد.
وی افزود: چنانچه پیشنهادی در این زمینه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی برسد، مجلس شورای اسلامی همکاری های لازم را خواهد داشت.
طرح پزشک خانواده از سال 84 در کشور اجرایی شد. بر اساس این طرح، 23 میلیون نفر در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستاهای کشور تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند.
قرار است این طرح تا پایان امسال در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha