معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه کمبودهای دارویی را نمی‌توان با واردات جبران کرد، افزود: سالی ۳۰ فرآورده دارویی در داخل تولید می‌شود.

کمبوددارو با واردات جبران نمی‌شود

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه کمبودهای دارویی را نمی‌توان با واردات جبران کرد، افزود: سالی ۳۰ فرآورده دارویی در داخل تولید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در مراسم معرفی داروهای جدید تولید داخل که در شرکت داروسازی اسوه برگزار شد، افزود: اگر صنعت داروسازی کشور بالندگی نداشته باشد، مطمئن باشید که کشور نمی‌تواند داروهای مورد نیاز بیماران را از طریق واردات تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی داروها هستند که صدها میلیون و حتی یک میلیارد دوز مصرف در داخل کشور دارند، تصریح کرد: امکان تامین این داروها از طریق واردات وجود ندارد. لذا می‌بایست صنعت داروسازی کشور را بیش از پیش مورد حمایت قرار داد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به داروهای بیماران ام‌ اس که از اهمیت زیادی برخوردار است، تاکید کرد: در سال ۹۲، ۲۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ام اس، دارو دریافت کرده‌اند که این تعداد در سال ۹۳ به ۲۹ هزار بیمار افزایش یافته است.

دیناروند ادامه داد: علت این افزایش، دسترسی بیشتر به داروها و کاهش پرداخت‌های بیماران بوده است.

وی با اعلام اینکه در حوزه‌ داروهای ام اس از مجموع ۲۹ هزار بیمار مبتلا به این بیماری در حدود ۳۸۰۰ نفر داروی خارجی دریافت می‌کنند، افزود: این تعداد در سال ۹۲، ۴۸۰۰ نفر بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با داروهای ضد سرطان نیز گفت: با توجه به اینکه امروز چند داروی ضد سرطان وارد بازار کشور می‌شود، امیدواریم در سال ۹۴ این داروها بتوانند نیاز بیماران را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha