رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از جزئیات اقدامات انجام شده برای مقابله با هجوم ریزگردهای اهواز خبرداد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از جزئیات اقدامات انجام شده برای مقابله با هجوم ریزگردهای اهواز خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز، مهر نوشت: اسماعیل نجار در پاسخ به اینکه آیا ستاد مدیریت بحران در اهواز بعد از هجوم ریزگردها تشکیل شد گفت: ستاد مدیریت بحران قبل از حضور وزیر بهداشت تشکیل جلسه داد و چندین جلسه دیگر هم داشتند. وقتی هم با وزیر به اهواز رفتیم دوباره ستاد تشکیل شد و تمامی اقدامات انجام شده ریز به ریز گزارش شد.

او در مورد پاشیدن مالچ در مناطق خشک شهر گفت: دو نظر وجود دارد برخی می گویند این اقدام اثر دارد و برخی هم می گویند این اقدام ضرر دارد چون وقتی این مالچ ها خشک می شوند، باز تولید ریزگرد می کند و عوارض بیشتری دارد.

معاون وزیر کشور در مورد اینکه این پدیده را برخی به دلیل منشا خارجی و برخی هم خشکسالی داخلی می دانند گفت: کانون های خارجی و داخلی هر دو موجب این رخداد شده که طی بازدیدی که در مناطق داشتیم مشاهده کردیم هورهای سوسنگرد و هویزه بسیار کم آب شده که در دوران جنگ تحمیلی که حضور داشتم حتی در این مناطق مردم ماهیگیری کرده و با بلم رزمندگان از آن عبور می کردند.

نجار در پاسخ به اینکه گفته شده به دلیل جلوگیری از عبور آب رودخانه ها در ایران و عراق این منطقه دچار خشکسالی شده گفت: این رخداد هم به دلیل بحث خشکسالی و بارش کم و هم به دلیل ایجاد سدها بوده است. بعنوان مثال سد ترکیه که بر روی دجله و فرات ایجاد شده هم از عوامل است.

رئیس سازمان مدیریت بحران در پاسخ به اینکه آیا قرار شده با طرف عراقی برای رفع این مشکل مذاکراتی انجام شود گفت: در جلسه مدیریت بحران عنوان شد که باید بخشی از کار از طریق دیپلماسی انجام شود. خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور هم قبل از سفر وزیر به خوزستان جلساتی در تهران در مورد ریزگردهای اهواز تشکیل دادند و پیگیر بودند. بعد از دستور رهبری هم رسیدگی ها بیشتر شد اما در هر حال زندگی در خوزستان سخت شده که امیدواریم با اجرای راهکارهای موقت و طولانی مدت بتوانیم مشکل را حل کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha