مدیر کل نظارت بر دارو ومواد مخدر سازمان غذا و دارو از ورود ۲۰ قلم داروی جدید تولید داخل به بازار دارویی کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت بر دارو ومواد مخدر سازمان غذا و دارو از ورود ۲۰ قلم داروی جدید تولید داخل به بازار دارویی کشور خبر داد.

دکتر مهدی پیرصالحی در حاشیه مراسم معرفی داروهای جدید تولید داخل که در شرکت داروسازی اسوه برگزار شد، به  مهر گفت: این داروهای جدید در دوزهای مختلف و برای اولین بار وارد بازار دارویی کشور می شوند.

وی با اعلام اینکه این داروها برای بیماران مبتلا به ام اس، سرطان و بیماری های قلبی عروقی کاربرد دارد، افزود: حدود ۵ تا ۶ قلم از این داروها مربوط به بیماران مبتلا به سرطان است.

پیرصالحی با اعلام اینکه واردات این قبیل داروها هزینه بر است، تاکید کرد: با تولید این داروها در داخل کشور، صرفه جویی زیادی در زمینه واردات دارویی انجام می شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو به داروی گلاتیمر برای بیماران مبتلا به ام اس اشاره کرد و گفت: این دارو قبلا در دوز ۲۰ میلی عرضه می شد که هم اکنون تولید جدید آن در ۴۰ میلی عرضه می شود که باعث کاهش مصرف دارو و همچنین راحتی استفاده از آن برای بیماران می شود.

وی در ارتباط با صادرات این داروها نیز اظهار داشت: ابتدا باید این داروها در داخل کشور عرضه و مصرف شوند تا بتوان زمینه صادرات آنها را فراهم آورد.

پیرصالحی در ارتباط با مواد اولیه این داروها نیز اظهار داشت: ماده اولیه برخی از آنها به طور کامل در داخل تولید می شود و برخی دیگر نیز وارد می شود که زمینه تولید آنها نیز در داخل کشور در دست اقدام است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha