نتایج یك تحقیق جدید حاكیست؛ كرم‌های ضد چروك و ضد پیری بی‌تاثیر هستند و كارآیی ندارند.

پژوهشگران دریافته‌اند كه رژیم‌های غذایی یا كرم‌هایی كه ادعا می‌شود حاوی خواص آنتی اكسیدانی هستند و می‌توانند روند پیری را كندتر كنند در واقع یا هیچ تاثیری ندارد و یا تاثیر آنها بسیار ناچیز است.

در این مطالعات، پژوهشگران كالج دانشگاهی لندن روی كرم‌های «نماتود» آزمایش‌های خود را انجام داده‌اند.

به گفته این محققان، وقتی به این كرم‌های آزمایشگاهی مواد غذایی حاوی آنتی اكسیدانهای قوی داده شد تا بتوانند با مولكولهای رادیكال آزاد مبارزه كنند، باز هم عمر این كرم‌ها افزایش پیدا نكرد و این نوع رژیم‌های غذایی در افزایش طول عمر كرم‌های نماتود بی تاثیر بود.

گفتنی است، مولكولهای رادیكال آزاد در واقع دشمن بدن هستند و به بافتها آسیب می‌رسانند. این مولكولها باعث جریان پیری و فرسودگی در جانداران می شوند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران پس از این آزمایشات تاكید كردند: هیچ مدرك علمی وجود ندارد كه نشان دهد مواد و تركیبات ضد پیری، تاثیر داشته باشند.

آنتی اكسیدانها یكی از تركیبات پایه‌ای در صنایع تولیدات زیبایی و بهداشتی هستند كه بر اساس یك تئوری 50 ساله هنوز در این قبیل صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پژوهشگران می‌گویند: واقعیت این است كه ما هنوز درباره مكانیسم‌های اساسی مربوط به فرایند پیری درك چندان زیادی نداریم و تئوری رادیكالهای آزاد در واقع مدت 50 سال است كه این خلا دانشی را پر كرده است اما ظاهرا جوابگو نبوده و بی تاثیر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha