وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حوزه دارو همیشه حاشیه بوده است، تاکید کرد: ما خیلی هم تسلیم سر و صداها و هیاهوها نمی‌شویم.

تسلیم جنجال‌های دارویی نمی‌شویم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اعلام اینکه در حوزه دارو همیشه حاشیه بوده است، تاکید کرد: ما خیلی هم تسلیم سر و صداها و هیاهوها نمی‌شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم معرفی داروهای جدید تولید داخل که در شرکت داروسازی اسوه برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بخشی از این سر و صداها خیرخواهانه است و بخشی برای ضدیت با برنامه های دولت و کاهش دسترسی مردم به دارو انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید زیر بار سر و صداها و هیاهوهای افرادی بود که در ضدیت با برنامه های دارویی گام برمی دارند، گفت: وقتی پزشک دارویی تجویز می کند، باید آن دارو در دسترس بیمار باشد و در این بخش غیر از خودم کسی مسئول نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان این مطلب که نباید به بهانه کاهش واردات، کمبود دارویی در کشور ایجاد شود، خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو بایستی در مقابل افرادی که چنین تفکری دارند، مقابله به‌ مثل کند. ‌

هاشمی در ادامه از شرکت های دارویی خواست که نگاهشان به خارج از مرزها باشد، ادامه داد: شرکت‌های دارویی باید از مرزهای داخلی فراتر بروند، زیرا در داخل فضایی برای رقابت نیست.

وی دستاوردهای صادرات دارویی را تقویت اطمینان مردم به داروهای تولید داخل و ارزآوری عنوان و اضافه کرد: آنچه در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، این است که در ۳ سال آینده حجم صادرات دارو به ۵۰۰ میلیون دلار و در ۱۰ سال آینده به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان این مطلب که در حوزه صادرات به خصوص دارو تقریبا کاری نکرده‌ایم، افزود: الان قدرت پیش‌روی ما قرار دارد. کشورهایی مثل افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، آسیای مرکزی و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار خوبی برای صادرات دارویی کشور هستند.

هاشمی با  عنوان این مطلب که رقم صادرات دارویی خیلی ناچیز است، تصریح کرد: بنده خجالت می کشم که حجم صادرات دارو از ترکیه به عراق را در مقایسه با صادرات دارو از ایران به این کشور که تنها ۱۵ میلیون دلار بوده است، بازگو کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha