تحقیقات جدید در سوئد حاکی از آن دارد که محققان این کشور به نتایج مثبتی در درمان آلزایمر رسیده‌اند.

سلامت نیوز: تحقیقات جدید در سوئد حاکی از آن دارد که محققان این کشور به نتایج مثبتی در درمان آلزایمر رسیده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ محققان سوئدی اعلام کردند که درمان جدید آلزایمر در بیمارانی که از ایمپلنت که باعث تحریک رشد نوع سلول‌های عصبی می‌شود،‌ نتایج مثبتی را داشته است.

این نتایج که در مجله آلزایمر و زوال عقل  منتشر شده است،‌ نشان داد که مقدمه یک عامل رشد عصبی (NGF) می‌تواند از تخریب نورون‌ها در بیماران مبتلا به آلزایمر جلوگیری کند.

همانطور که می‌دانید بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه ‌است.

 اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند.

 بیمار پاسخ سوالی را که چند لحظه قبل پرسیده ‌است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد؛ بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌ است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائیش را نگه دارد.

به تدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود؛ کم کم مشکل مسیر یابی پیدا شده و اگر تنها از منزل بیرون برود ممکن است گم شود. در موارد شدیدتر حتی در تشخیص اتاق خواب، آشپزخانه، دستشویی و حمام در منزل خودش هم مشکل پیدا می‌کند.

 بروز اختلال در حافظه و روند تفکر سبب آسیب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده و در نتیجه ممکن است سبب افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری بیمار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha