شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 138534

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه آمار صحیحی از رابطه آلودگی هوا و افزایش سرطان وجود ندارد، گفت: متأسفانه افزایش سرطان های ریه و نای در پی افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا رو به افزایش است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه آمار صحیحی از رابطه آلودگی هوا و افزایش سرطان وجود ندارد، گفت: متأسفانه افزایش سرطان های ریه و نای در پی افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا رو به افزایش است.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با اشار به ارتباط آلودگی هوا و افزایش برخی بیماری ها اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا با مشکلات عمده ای روبرو هستیم که مهم ترین آن تهدید سلامتی انسان و افزایش بیماری هاست. طبق آماری که وزارت بهداشت دارد بیماری های زیادی از آلودگی هوا ناشی می شود که با تشدید آلاینده ها سلامت مردم نیز بیش از پیش به خطر می افتد که نتیجه آن افزایش مرگ و میرهای روزانه بر اثر بیماری هاست.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص انواع بیماری هایی که به آلودگی هوا مربوط می شود، گفت: بیشترین اثری که آلودگی هوا بر سلامت دارد رواج بیماری های تنفسی، قلبی و انواع سرطان هاست که در واقع عمده ترین بیماری سرطان که مولود آلودگی هواست سرطان ریه و نای بوده و متاسفانه این بیماری رو به افزایش است.


وی درباره آمار بیماری های سرطان ناشی از آلودگی هوا نیز گفت: آمار درستی درباره اینکه چه تعداد از سرطان ها ناشی از افزایش آلودگی هواست در اختیار ما قرار ندارد اما وزارت بهداشت باید گزارشی برای این مساله انجام دهد.


این نماینده مجلس یادآور شد: متاسفانه نبود مدیریت صحیح نسبت به آلودگی هوا و ضعف فرهنگسازی در میان خانواده ها موجب شده تا سلامت که مهم ترین اولویت زندگی است نادیده گرفته شود، اما باید توجه داشته باشیم که هر روزی که می گذرد برای چاره اندیشی دیر است و از همین حالا باید عزم جدی نسبت به حل آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها صورت پذیرد.

وی در پایان به آلودگی هوای استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وجود ریزگردهایی که در اهواز و چند شهر دیگر استان خوزستان وجود دارد، مردم در خطر بیماری آسم هستند، که نیاز است اقدام جدی در این باره انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha