اسماعیل کهرم مشاور سازمان حفاظت از محیط زیست حضور وزیر بهداشت به خوزستان را شوی رسانه ای می داند این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت در مقابل اعلام کرده وزیر بهداشت به دستور رئیس جمهور به اهواز رفته است.

سلامت نیوز: اسماعیل کهرم مشاور سازمان حفاظت از محیط زیست حضور وزیر بهداشت به خوزستان را شوی رسانه ای می داند این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت در مقابل اعلام کرده وزیر بهداشت به دستور رئیس جمهور به اهواز رفته است.

اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با فارس در واکنش به حضور « سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت و عدم حضور «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست در روزهای نفس‌گیر خوزستان اظهار داشت: هر جا که عکس و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد!

شوی رسانه‌ای نتیجه حضور «هاشمی» در خوزستان

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه بنده علت عدم حضور «ابتکار» را در خوزستان نمی‌دانم، ادامه داد: اما سوال اینجاست که آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟

وی با بیان اینکه آیا وزیر بهداشت تفاوت میان بیابان و کویر را می‌داند؟ گفت: «هاشمی» متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی ندارد که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند. باید ابتکار و جمعی از کارشناسان به این سفر بروند.

کهرم با بیان اینکه آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است، ادامه داد: بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: رفتن وزیر بهداشت به عراق چه مفهومی دارد؟ برخی از مسائل وجود دارد که صرفا به محیط زیست مربوط می‌شود و ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.

عبور نخود از ماسک‌هایی که در اختیار مردم خوزستان قرار داده شده است

کهرم تصریح کرد: راه حل فوری و عاجل توزیع ماسک‌های رایگان میان مردم خوزستان است که از ورود ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون به ریه  افراد جلوگیری کند اما هم‌اکنون از ماسک‌های موجود نخود هم عبور می‌‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در و اکنش به اظهارات مشاور ابتکار:
وزیر بهداشت به دستور رئیس جمهور به اهواز رفت

به گزارش سلامت نیوز، عباس زارع نژاد سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات مشاور ابتکار تاکید کرد: وزیر بهداشت به دستور رییس جمهور به اهواز رفته است.


عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات مشاور «ابتکار» درباره دخالت وزیر بهداشت در مسئله ریزگردهای خوزستان اظهار داشت: این سفر به دستور رئیس جمهور صورت گرفته است و وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به اهواز سفر کرد. حتی اگر دستور رئیس جمهور هم نبود مسئولیت بخشی از مسئله ریزگردها متوجه وزارت بهداشت می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل سفر وزیر بهداشت برای بازدید از مراکز درمانی و ارائه سرویس خدمات درمانی به مراجعان بوده است. وزیر بهداشت می‌خواست از نزدیک نحوه کیفیت ارائه خدمات را ببیند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: مسئله ریزگردها سلامت مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و وزیر بهداشت از این منظر مسئولیت مستقیم دارد از طرفی در دستور مستقیم رئیس جمهور که ایشان را به عنوان نماینده خود و هیأت دولت به خوزستان فرستاد موجب شد تا او سفری به این استان داشته باشند.

زارع‌نژاد گفت: ما قصد پاسخ به اظهارات مشاور رئیس سازمان محیط زیست را نداریم تنها پاسخ‌مان این است که وزیر بهداشت به دو دلیل دستور رئیس جمهور و مسئولیت مستقیمی که در حوزه سلامت دارد به استان خوزستان سفر کرده است. ریزگردها تبعاتی برای سلامتی افراد دارد و ضروری است که حوزه سلامت نسبت به این موضوع حساس باشد.

وی درباره دستاوردهای این سفر اظهار داشت: گزارشی از وضعیت ریزگردها توسط وزیر بهداشت تهیه شده است که در جلسه هیأت دولت ارائه خواهد شد و طبق آن برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای این موضوع در نظر گرفته خواهد شد. از طرفی این گزارش پس از ارائه و مصوباتی در این خصوص از سوی دولت اعلام خواهد شد.

زارع‌نژاد افزود: وظیفه ما همدردی با مردم و ارائه گزارش میدانی برای ارائه در جلسه هیأت دولت است همانطور که اشاره شد ریزگردها سلامت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: 14 نماینده استان خوزستان در مجلس، نماینده ولی فقیه و دیگر مسئولان استان طی جلسه‌ای با وزیر بهداشت از حضور ایشان در استان خوزستان تشکر کردند.

وی درباره اهمیت ریزگردها از منظر سازمان محیط زیست نیز گفت: این سازمان به موضوع ریزگردها اشراف دارد و نسبت به آن حساس است و به طور قطع اقدامات خوبی انجام خواهد داد، امروز نیز طی جلسه‌ای مشترک بین وزیر بهداشت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص این موضوع صحبت شده است بنابراین هم‌افزایی و همگرایی در دولت پیرامون ریزگردها وجود دارد.

زارع‌نژاد خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و همگرایی میان وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولیتی که درباره ریزگردها متوجه این دو است مهم و سایر مباحث حاشیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha