شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 138544

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت اعلام کرد: درآمد گردشگری سلامت ایران در سال گذشته یک میلیارد و دویست میلیون دلار بوده است.

سلامت نیوز: دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت اعلام کرد: درآمد گردشگری سلامت ایران در سال گذشته یک میلیارد و دویست میلیون دلار بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «محمد پناهی» با اعتقاد بر این که گردشگری سلامت یک سر و گردن از سایر بخش‌های گردشگری بالاتر است، اظهار کرد: هر گردشگری اروپایی که به ایران وارد می‌شود، با این تفکر که ارز وارد ایران کرده و سبب متحول شدن چرخه اقتصادی آن شده است، نگاه بالادستی دارد؛ اما در گردشگری سلامت به دلیل ارائه خدمات رفاهی و درمانی به گردشگران، شرایط متفاوت‌تر است.

او گردشگرانی را که برای درمان به ایران سفر می‌کنند سفیران جمهوری اسلامی خواند و بیان کرد: این گردشگران به دلیل ارائه خدمات شایسته از ایران، خود را مدیون کشور ما می‌دانند.

پناهی در ادامه میراث پزشکی ایران را در کنار فرهنگ غنی و میراث فرهنگی ایران قابل افتخار دانست و افزود: اگر درباره توانمندی‌های بخش گردشگری سلامت به باور برسیم، به طور قاطع می‌توانیم آن را به دیگران هم منتقل کنیم.

وی همچنین به تشکیل کنسرسیوم گردشگری سلامت ایران با حضور 40 کشور و احداث پروژه‌ای در فضایی به وسعت 100 هکتار در چابهار خبر داد و در ادامه گفت: با توجه به دانش و امکاناتی که در بخش گردشگری سلامت وجود دارد، می‌توانیم سه سال آینده 7 میلیارد دلار از این بخش برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

در ادامه این همایش تخصصی با موضوع گردشگری سلامت که در حاشیه هشتمین نمایشگاه گردشگری تهران برگزار شد، خدادوست - معاون وزیر بهداشت در حوزه طب سنتی - با اشاره به ظرفیت موجود کشور در حوزه گردشگری سلامت از جمله آب‌های معدنی و طب سنتی، از راه‌اندازی دهکده‌های سلامت با رویکرد طب سنتی و با هدف توسعه گردشگری خبر داد و افزود: این آمادگی وجود دارد که آیین‌نامه و نحوه واگذاری مجوز راه‌اندازی این دهکده‌ها براساس فاکتورهای اصولی وزارت بهداشت به متقاضیان ارائه شود.

او یادآور شد: گردشگری سلامت در حال حاضر مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته و با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که ایران در این حوزه دارد، شرایط لازم برای توسعه این بخش در کشور ما نیز فراهم است.

به گزارش ایسنا، همایش تخصصی گردشگری سلامت در سومین روز از برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی گردشگری تهران درحالی برگزار شده که بخش وسیعی از این نمایشگاه نیز به فعالان حوزه گردشگری سلامت از جمله دهکده‌های سلامت، آژانس‌های فعال در این حوزه و مجتمع‌های آب درمانی اختصاص داده شده است؛ اما با این حال این بخش یکی از خلوت ترین قسمت های نمایشگاه گردشگری به شمار می آید و استقبال اندکی از آن شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha