شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 138545

دغدغه زیبایی و داشتن پوستی سالم و جوان برای تمام افراد به ویژه خانم ها وجود دارد. خانم های جوان به دنبال جوان نگه داشتن پوست خود هستند و خانم های میانسال و مسن به دنبال روش هایی برای برگرداندن جوانی و سرزندگی به پوست خود هستند. و اولین قدم که توسط متخصصان پوست توصیه می شود مراقبت از رژیم غذایی روزانه است، برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشت زیرا سلامت پوست رابطه نزدیکی با رژیم غذایی دارد.

سلامت نیوز: دغدغه  زیبایی و داشتن پوستی سالم و جوان برای تمام افراد به ویژه خانم ها وجود دارد. خانم های جوان به دنبال جوان نگه داشتن پوست خود هستند و خانم های میانسال و مسن به دنبال روش هایی برای برگرداندن جوانی و سرزندگی به پوست خود هستند. و اولین قدم که توسط متخصصان پوست توصیه می شود مراقبت از رژیم غذایی روزانه است، برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشت زیرا سلامت پوست رابطه نزدیکی با رژیم غذایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، برای حفظ و مراقبت از رژیم غذایی باید فست فود ها و عذاهایی که اسید چرب بالا دارند و سرخ کردنی ها تا حد زیادی کنترل و از رژیم روزانه حذف شوند. بعد از آن باید مواد غذایی که باعث تقویت و بافت سازی پوست می شود مصرف گردد تا مواد مورد نیاز برای درخشندگی و سلامت پوست در اختیار سلول ها قرار بگیرد.

کاروتنوئیدها

مواد غذایی که حاوی کاروتنوئید هستند. کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که رنگ های قر مز ،نارنجی و سبز تیره را ایجاد می کند بنابراین با مصرف خوراکی هایی که شامل این مواد باشند پوست از درون و بیرون جلا پیدا می کند و می درخشد. منبع کاروتنوئیدها مواد زیر هستند:

هویج

مواد مغذی و ویتامین های a و  c موجود در هویج بعلاوه ترکیبات ضد التهابی آن را به یک ماده غذایی مفید برای پوست تبدیل نموده است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مضر مبارزه کرده و خسارت های ناشی از تابش آفتاب بر روی پوست را کاهش می دهد.

سیزیجات با برگ سبز

اسفناج, کلم پیچ  و بروکلی علاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان هستند,  مقادیری از آهن  را هم در خود دارند که باعث گردش خون بیشتری در بدن می شوند در نتیجه این گردش خون سریع باعث بهبود وضعیت پوست, شفافیت و سرزندگی پوست می شوند.

سیب زمینی شیرین

یکی از بهترین منابع کاروتنوئیدها, سیب زمینی شیرین است که علاوه بر کاروتنوئید, سرشار از کلاژن و ویتامین c است. همه این ها دست به دست هم داده و باعث در خشش پوست می شود.

طالبی

وجود مقدار زیادی از آب در این میوه باعث آبرسانی طبیعی به پوست می شود و از طرفی اسید فولیک موجود در آن به بازسازی سلول های پوستی کمک نموده و پوست را سرزنده و شاداب می کند.

نکته مهم در میزان مصرف کاروتنوئیدها

توجه داشته باشید که مصرف هر ماده غذایی در حد تعادل خوب است .کاروتنوئیدها هم از این قائده مستثنی نیستند و مصرف بیش از حد آن ها که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد باغث زرد و نارنجی شدن  رنگ پوست می شود.پس تعادل باید حفظ شود.

درمان تیرگی پوست

افرادی که پوست تیره و کدر دارند می توانند از محلول چای برای شفافیت پوست خود استفاده کنند بهتر از چای تازه دم  استفاده کرده و محلول چای  را با یک اسفنج نرم به روی پوست خود بمالند البته برای جواب دهی این روش توصیه می شود که این کار را بطور منظم و در یک دوره تعریف شده انجام شود.

جلوگیری از پیری زودرس


آلو خشک نه تنها باعث لاغری می شود بلکه به خاطره اینکه منبع سرشاری از آنتی اکسیدان ها به شمار می آید با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha