عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعیین تکلیف بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: مشکل بیمه زنان خانه دار هنوز لاینحل باقی مانده و مشکل تأمین منابع دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعیین تکلیف بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: مشکل بیمه زنان خانه دار هنوز لاینحل باقی مانده و مشکل تأمین منابع دارد.

عباس صلاحی در گفت و گو با پانا، درباره زمان اجرای بیمه زنان خانه دار اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از زنان سرپرست خانوار که شاغل و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، بیمه شدند اما طرحی که باید طبق آن کلیه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار گیرند، هنوز اجرا نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: مهم ترین مشکلی که بر سر راه بیمه زنان سرپرست خانوار وجود دارد، تأمین اعتبار است که تا این مساله حل نشود بیمه زنان خانه دار نیز اجرا نخواهد شد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به افزایش آمار طلاق در کشور و همچنین سایر مشکلات خانواده، جمعیت زنان سرپرست خانوار رو به افزایش است که این مساله یک آسیب جدی برای جامعه است. طبق آمار هم اکنون بیش از 2 میلیون زن سرپرست خانوار داریم که بخشی اندکی از این زنان تحت پوشش نهادهای مختلف هستند اما جمعیت زنان خانه دار عدد بزرگی است که بیمه این افراد نیاز به تامین اعتبار و زیرساخت های لازم دارد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال گذشته، قرار شد تا سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مکلف به بیمه کردن زنان خانه‌دار متاهل با اولویت سرپرست خانوار شوند و در برآورد اولیه قرار بود 200 هزار نفر مطابق این مصوبه در ازای دریافت به ترتیب 7 درصد و 5 درصد حق بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گیرند. اما بیمه زنان خانه ‌دار به دلیل عدم اختصاص ردیف بودجه از سوی دولت برای اجرای آن در سال 93 با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha