یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه کلسیم هیچ نقشی در سلامت ناخن‌ها ندارد گفت: تنها کمبود منیزیم می‌تواند موجب افزایش آسیب‌پذیری ناخن در برابر ضربه شود که این مساله خود زمینه ایجاد خطوط سفید را در ناخن فراهم می‌سازد.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه کلسیم هیچ نقشی در سلامت ناخن‌ها ندارد گفت: تنها کمبود منیزیم می‌تواند موجب افزایش آسیب‌پذیری ناخن در برابر ضربه شود که این مساله خود زمینه ایجاد خطوط سفید را در ناخن فراهم می‌سازد.

دکتر سید مسعود داودی در گفت‌و‌گو با آنا درباره اینکه آیا لکه‌های سفید ناخن نشانه کمبود کلسیم است یا خیر گفت: برخی افراد بر این باور هستند که همانطور که کلسیم برای قوام و سفتی استخوان ضروری است بنابراین کمبود آن می‌تواند در سلامت ناخن نیز تاثیر داشته باشد در صورتی که چنین تصوری بسیار اشتباه است و کلسیم هیچ گونه ارتباطی با سلامت ناخن ندارد.

وی افزود: خطوط سفیدی که در صفحه ناخن برخی افراد دیده می‌شود بیشتر به دلیل وارد شدن ضربه به ناخن ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از بروز آن به افراد توصیه می‌شود صفحه ناخن را چرب نگه دارند تا شکنندگی آن کاهش یابد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه بروز این خطوط سفید نیاز به مراجعه به مراکز درمان ندارد گفت: این لکه‌ها در قاعده ناخن ایجاد می‌شود و با رشد ناخن بین می‌روند بنابراین نمی‌توان آن را به عنوان مشکل تلقی کرد و به پزشک مراجعه کرد.

وی افزود: وقتی ضربه به ناخن وارد می‌شود موجب ایجاد حباب‌های در صفحه ناخن می‌شود که در نهایت به صورت خطوط سفید دیده می‌شود که این خطوط ممکن است به مدت 3 تا 4 ماه بر روی ناخن باقی بماند اما افراد باید توجه داشته باشند اگر این خطوط افزایش یافت و به سایر ناخن‌ها سرایت کرد باید به پزشک مراجعه کرد.

این عضو هیان علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله(عج) در پایان با توجه به اینکه کمبود کدام دسته از مواد غذایی می‌تواند در بروز این مساله تاثیر داشته باشد گفت: کمبود منیزیم می‌تواند موجب افزایش آسیب پذیری ناخن در برابر ضربه و ایجاد این خطوط سفید شود که برای درمان به این افراد برای مدتی مولتی ویتامین تجویز می‌شود تا این کمبود جبران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha