یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 138586

دكتر كریمی مصرف مكرر هر مواد غذایی حتی نوشیدن زیاد آب را دارای عارضه دانست و گفت: طب سنتی بر مصرف چای تاكید زیادی دارد اما این را هم در نظر دارد كه با مصرف مكرر چای، برای فرد عارضه و مشكل را به دنبال خواهد داشت.

سلامت نیوز:دكتر كریمی مصرف مكرر هر مواد غذایی حتی نوشیدن زیاد آب را دارای عارضه دانست و گفت: طب سنتی بر مصرف چای تاكید زیادی دارد اما این را هم در نظر دارد كه با مصرف مكرر چای، برای فرد عارضه و مشكل را به دنبال خواهد داشت.


سردمدار سم شناسی جهان مكتب طب سنتی ایران است
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفرینش، وی در این خصوص تصریح كرد: مكتب طب سنتی در ایران، مصرف زیاد برنج و یا آب را دارای عارضه دانست كه جلوگیری از این عارضه را رعایت قانون " عدم مداومت اكل غذا" عنوان كرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، در خصوص اینكه از نظر طب سنتی تنوع غذا دارای اهمیت به سزایی است، گفت: تنوع غذایی از دیدگاه طب سنتی به این معنا است كه در برنامه غذایی 2 ماهه باید خورشت های متعددی جا داده شود هم چنین در سر سفره وعده ی شام باید از خوردن غذاهای مختلف پرهیز كرد.
دكتر كریمی اشاره ای به گفته ی پیامبر مبنی بر اینكه قبل از سیر شدن از سر سفره كناره گیری كنیم، گفت: بزرگان دینی ما نیز همیشه بر این اصل تاکید کرده‌اند به دلیل اینكه این کار باعث می‌شود که کالری زیاد و بی‌استفاده وارد بدن نشود و بدن از هر آن چه مصرف کرده است به بهترین نحو استفاده کند.
این متخصص طب سنتی، اظهار كرد: امروزه متاسفانه در مهمانی ها به دلیل تغییرات فرهنگی چند مدل غذا بر سفره ها دیده می شود كه این امر موجب به خطر افتادن سلامت بدن می شود.
دكتر كریمی در رابطه با اینكه طب سنتی بر منظم غذا خوردن افراد تاكید زیادی دارد، تصریح كرد: متاسفانه برخی از افراد در یك روز صبحانه را ساعت 7 و در روز بعد ساعت 10 صبح و شام را نیم ساعت قبل از خواب و در روز بعد 4 ساعت قبل از خواب مصرف می كند به همین دلیل طب سنتی منظم غذا خوردن را توصیه می كند این به این معنا نیست كه مانند دارو باید در یك ساعت مشخص وعده غذایی صرف شود بلكه باید برنامه غذایی را در یك محدوده زمانی مشخصی گنجانده شود.
وی ادامه داد: به مرور زمان منظم غذا خوردن موجب برطرف شدن بسیاری از مشكلات مانند سوء هضم ها و دیگر ومشكلات گوارشی می شود و بدن بدون استفاده از دارو می تواند وضعیت بهتری داشته باشد.


در حین و بعد از غذا آب ننوشید!
وی در این خصوص گفت: نوشیدن آب در حین غذا موجب می شود شیرابه ایجاد شدن در بدن رقیق شده و مشكلاتی برای هضم غذا ایجاد كند.
این متخصص طب سنتی با بیان اینكه ننوشیدن آب در حین غذا باید به صورت عادت شود، افزود: برخی افراد بر این باورند كه اگر آب بین غذا نوشیده نشود گلو خشك و هضم غذا دچار مشكل است در صورتی كه طب سنتی معتقد است كه نوشیدن آب در حین و قبل از غذا مشكلات زیادی را ایجاد می‌كند.

بعد از غذا سكنجبین به مصرف كنید!
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، تصریح كرد: طب سنتی مصرف سكنجبین به و تخم شربتی ریحان با مخلوطی از عسل و آب لیمو تازه به فاصله ی 20 دقیقه بعد از غذا را توصیه می كند.دكتر كریمی با اشاره به اینكه طب سنتی مصرف شیرینی قبل از غذا را توصیه می كند، اظهار داشت: افراد باید به اندازه یك قاشق مربا خوری مربا هویج و یا سیب انار قبل از غذا مصرف كنند البته طب سنتی مصرف شیرینی را برای افراد با مزاج سرد و تر توصیه نمی كند.
وی در پایان خاطر نشان كرد: افراد باید از مصرف موادی كه بافت خمیری مانند پیراشكی، حلیم، خمیر باگت دارند پرهیز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha