شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 13859

دانشمندان بر این عقیده هستند كه كرفس بهترین ماده غذایی است برای عفونت مجاری ادراری و اسید اوریك بالا از طریق تمیز كردن كلیه و مجاری ادراری. ترپین ماده معطر كرفس، مانع از باقی ماندن سنگ كلیه در مجاری ادراری و یا آلودگی میكروبی و درد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كرفس كلیه و مثانه را تمیز می‌كند. از تولید سنگ كلیه و مثانه جلوگیری می‌كند و ملین است.

پتاسیم موجود در غده و تنه كرفس جریان ادرار را تحریك و كلیه و مثانه را تمیز می‌كند و بیش از همه برای بیماران نقرسی مفید است زیرا در خون این افراد اسیداوریك با غلظت بالا غالباً دیده می‌شود .

روغن اتری كه در كرفس وجود دارد باعث گشاد شدن مجاری كلیه می شود به طوری كه اسید اوریك بهتر دفع می‌گردد. آلودگی میكروبی ضعیف درروده نیز در اثر ترپین از بین می رود.

كرفس باعث تحریك شدیدتر روده شده و سایر ناراحتی هایی از این قبیل بر اثر خوردن كرفس بهبود می یابند.

تجربه نشان داده است كه یك وعده غذای كرفس بوی بد دهان را از بین می‌برد. احتمالا موادی كه در معده تولید می‌شوند با مواد معطر كرفس تركیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می كند.

كسانی كه از بوی بد دهان رنج می برند باید هرروز مقداری كرفس میل كنند، در صورتی كه نتیجه ای نداد بایستی به پزشك مراجعه كرد . از قدیم گفته اند كه كرفس باعث شادی و شادابی می شود.

برای اینكه به روده‌های خسته و پیر كمك شود ، توصیه می شود كه هر روز یك لیوان عصاره كرفس مصرف شود. از این طریق روده به روش طبیعی تخلیه می‌شود.

كرفس در تقویت معده و اعصاب موثر است.

آب كرفس خام درمان خوبی برای گرفتگی صداست.

خوردن كرفس حافظه را زیاد و قلب را پاك می كند و دیوانگی ، جذام و پیسی را برطرف می كند.

كرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد ، در ازدیاد هوش و افزایش شیر مادر مؤثر است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha