یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 138593

در دنیای طبیعت، سبزیجات و گیاهان متفاوتی وجود دارد که کافی است آن ها شناسایی شوند و مورد استفاده افراد قرار گیرند. این مواد پادزهر های طبیعی هستند که با آلودگی ها و زهر های مصنوعی ایجاد شده در شهر های صنعتی مبارزه می کنند و می توانند به سلامت افراد کمک کنند.

گیاه بامبو پادزهر سرطان

سلامت نیوز: در دنیای طبیعت، سبزیجات و گیاهان متفاوتی وجود دارد که کافی است آن ها شناسایی شوند و مورد استفاده افراد قرار گیرند. این مواد پادزهر های طبیعی هستند که با آلودگی ها و زهر های مصنوعی ایجاد شده در شهر های صنعتی مبارزه می کنند و می توانند به سلامت افراد کمک کنند.

بامبو از گروه سبزیجاتی است که تمام قسمت های آن به سلامتی کمک می کند. قد بلند این گیاه بسیاری را به اشتباه می اندازد و آن را در گروه درختان قرار می دهند در حالی که بامبو یک گیاه  از تیره گندمیان  است. بهتر است از اطلاعات گیاه شناسی بامبو مطلع شویم و علاوه بر جنبه تزیینی آن از خواص این گیاه هم بهره مند شویم. زیرا اکثر افراد صرف نظر از خواص سرشار بامبو فقط به دلیل زیبای ظاهری آن را تهیه می کنند.

خوردن ساقه بامبو می تواند برای سلامت قلب و مبارزه با عوامل سرطان زا بسیار مفید باشد. مصرف ساقه بامبو از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند. علاوه بر این موارد مصرف ساقه بامبو در کاهش وزن، کنترل کلسترول، سلامت قلب، مبارزه با سرطان هم مفید است.

افزایش ایمنی

ساقه های بامبو متشکل از مواد معدنی و ویتامین ها و مواد مغذی هستند که برای کارکرد بدن ضروری است و به بهبود ایمنی بدن کمک می کند ساقه بامبو در برگیرنده ویتامین های A.B.C.E است مانند تیامین، ریبوفلاوین که ایمنی بدن را افزایش می دهد.

کاهش وزن

ساقه های بامبو بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است. چون سرشار از فیبر و مواد معدنی است که انسان را تا مدت ها در حالت سیری نگه می دارد. همچنین حاوی مقادیر بسیار اندک قند و کالری است. یک درصد کربوهیدرات در ساقه بامبو وجود دارد به همین دلایل می تواند یک میان وعده مناسب برای کسانی که اضافه وزن دارند و درصدد کاهش آن هستند به حساب آید.

کنترل کلسترول

مصرف ساقه های بامبو به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می کند به دو دلیل: نخست آن که ، ساقه های بامبو به کاهش سطح ال دی ال کمک می کندچون حاوی مقادیر مناسبی از فیبر است.دوم این که: باید در نظر داشت که فیبر غذایی به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

سلامت قلب

ساقه های بامبو حاوی مواد مغذی ضروری و مواد معدنی مانند سلنیوم و پتاسیم است که برای قلب بسیار مفید است. چون کربوهیدرات و قند کمی دارد برای پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار مفید و موثر است.  ساقه های بامبو غنی از فیبر است کلسترول اضافی را از شریان ها بیرون کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مبارزه با سرطان

ساقه های بامبو، غنی از آنتی اکسیدان و فیتوسترولها است و خاصیت آن از بین بردن رادیکال های آزاد می باشد. رادیکال های آزاد یکی از عوامل موثر در بوجود آمدن سرطان ها است در نتیجه کنترل و کاهش این رادیکال ها احتمال بروز سرطان ها را کاهش می دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha