یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

بیمارانی که دارای کلیه‌های سنگ ساز هستند نباید سرخود و بدون تشخیص پزشک معالج خود را از خوردن لبنیات یا دیگر مواد غذایی محروم سازند.

سلامت نیوز:بیمارانی که دارای کلیه‌های سنگ ساز هستند نباید سرخود و بدون تشخیص پزشک معالج خود را از خوردن لبنیات یا دیگر مواد غذایی محروم سازند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد رضا نوروزی، اورولوژیست در روزنامه ایران نوشت: تشخیص سنگ‌های 3 میلی متری درون کلیه‌ها بسیار مشکل است و نیاز به یک رادیولوژیست بسیار ماهر دارد. اما غالباً به درمان خاصی نیاز ندارد و معمولاً در قسمت تحتانی کلیه باقی می‌مانند.

اما تأکید می‌کنم برای آنکه وضعیت سنگ مورد ارزیابی قرار گیرد بیمار هر شش ماه یکبار به سونوگرافی مراجعه کند تا وضعیت سنگ چک شود.اصولاً این نوع سنگ‌ها به خودی خود دفع می‌شوند و نیاز به درمان خاصی جز نوشیدن مایعات فراوان ندارند.

در ضمن بیمارانی که دارای کلیه‌های سنگ ساز هستند نباید سرخود و بدون تشخیص پزشک معالج خود را از خوردن لبنیات یا دیگر مواد غذایی محروم سازند.توصیه من به این دسته از بیماران آن است که در طول شبانه روز حتماً مایعات زیادی بنوشند به طوری که حجم ادرار آنها در طول یک شبانه روز 2 تا 3 لیتر باشد و از مصرف نمک خود‌داری کنند.  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha