تجهیز و بهره برداری از 1000 خانه بهداشت بطور همزمان در سراسر کشور با هدف محرومیت زدایی مناطق محروم، امروز با حضور وزیر بهداشت در روستای زرندین کلید خورد.

سلامت نیوز: تجهیز و بهره برداری از 1000 خانه بهداشت بطور همزمان در سراسر کشور با هدف محرومیت زدایی مناطق محروم، امروز با حضور وزیر بهداشت در روستای زرندین کلید خورد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، خانه های بهداشت، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و صیانت از سلامت مردم را به عهده دارند و ارتقای‌ شاخص ‌های‌ بهداشتی‌ کشور به ویژه در روستاها مرهون فعالیت های آنها است.

بر اساس این گزارش، مهمترین ماموریت خانه های بهداشت در مناطق روستایی، ارائه خدمات پیشگیرانه و بهبود کیفیت زندگی، مراقبت مادر، کودک، بهداشت محیط، بهسازی محیط، آموزش مردم، ارائه مکمل‌ و دیگر موارد است که در حال حاضر با توجه به تغییر چهره بیماری ها از واگیر به سمت غیر واگیر، برنامه‌ های کنترل فشار خون، دیابت و بهداشت روان هم به برنامه خانه‌های بهداشت اضافه شده است.

ساخت، تجهیز، بازسازی و بهره‌برداری از هزار و 995 خانه بهداشت جدید تا بهمن ماه امسال همچنین تحول در خدمات مراقبت های اولیه برای 23 میلیون روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر از برنامه های وزارت بهداشت اعلام شده بود که اکنون به مناسبت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب، هزار خانه بهداشت افتتاح می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha