پژوهشگران به ارتباط به نوع مواد غذایی كه می‌خوریم و بروز بیماری آلزایمر پی برده‌اند.

این مطالعه كه به مدت 9 ماه روی موشهای آزمایشگاهی انجام گرفت، نشان داد: اگر این موشها تنقلات و هله هوله‌های فاقد ارزش تغذیه‌ای را مصرف كنند علائمی از رشد نامتعادل و غیر طبیعی مغز در آنها مشاهده می‌شود.

به گفته پژوهشگران سوئدی؛ این علائم ناهنجار با بروز آلزایمر ارتباط بسیار قوی دارد.

این یافته‌ها در چندین سری از مقالات علمی از سوی پژوهشگران انستیتو سوئدی كارولینسكا بدست آمده‌اند.

به گزارش ایسنا این پژوهشگران تاكید كردند: مصرف مواد غذایی حاوی قند، چربی و كلسترول زیاد خطر بروز شایع‌ترین نوع زوال عقل را كه همان بیماری آلزایمر یا فراموشی شدید است، افزایش می‌دهد.

سوزان آكترین، محقق مركز تحقیقات بیماری آلزایمر در انستیتو كارولینسكا و پژوهشگر اصلی این تحقیقات خاطرنشان كرد: در آزمایش روی مغزهای این موشها دریافتیم كه در اثر رژیم غذایی نادرست یك تغییر شیمیایی در مغز جانور بروز می‌كند كه بی‌شباهت به مغز یك موش مبتلا به آلزایمر نیست.

وی تاكید كرد: ما هم اكنون به این نتیجه رسیده‌ایم كه مصرف زیاد چربی و كلسترول وقتی با فاكتورهای ژنتیكی همراه شود می‌تواند باعث بروز تاثیرات شدید شیمیایی در مغز شود كه این امر فاكتور مهمی در بروز آلزایمر است.

آلزایمر در حال حاضر بیماری لاعلاجی است كه درمان قطعی برای آن وجود ندارد. بعلاوه شایعترین نوع زوال عقل در بین افراد سالمند محسوب می شود.

این بیماری مناطقی از مغز را كه مربوط به تفكر، حافظه و زبان است، تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج فعالیت آن را دچار اختلال می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha