نجفی‌زاده، گفت:با فرهنگ سازی‌هایی که طی سالیان اخیر اتفاق افتاد، خوشبختانه در سراسر کشور شاهد جهش در خصوص اهدا عضو بیماران مرگ مغزی و همچنین پیوند اعضا هستیم.

سلامت نیوز: نجفی‌زاده، گفت:با فرهنگ سازی‌هایی که طی سالیان اخیر اتفاق افتاد، خوشبختانه در سراسر کشور شاهد جهش در خصوص اهدا عضو بیماران مرگ مغزی و همچنین پیوند اعضا هستیم. 

دکتر کتایون نجفی‌زاده، رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت:هر ساله در اواخر بهمن و هفته اول اسفند ماه، اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت و درمان آمار کل کشور را جمع آوری می‌کند و این اتفاق امسال هم در هفته اول اسفند ماه خواهد افتاد و با توجه به فعال کردن واحدهای پیوند در سراسر کشور و برپایی دوره‌های آموزشی در این خصوص در سراسر کشور، می‌توان انتظار داشت که جهشی در حوزه پیوند عضو و اهدا عضو بیماران مرگ مغزی اتفاق بیفتد و تحولات زیادی در این خصوص اتفاق افتاده است.

دکتر نجفی‌‌زاده، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت هنوز در حوزه پیوند اعضا و اهدا عضو ورود پیدا نکرده است که امیدواریم در زمان و شرایطی که وزیر محترم بهداشت و درمان مصلحت بدانند، طرح تحول نظام سلامت در این بخش هم ورود پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد nurse ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    1 0
    پرستاری در صورتی احیا خواهد شد که تعرفه گذاری اجرا شود وگرنه هرگونه حرکتی از سوی مسئولین جهت بهبود وضعیت شکست خواهد خورد زیرا اکنون دیگر پرستاران انگیزه ای جهت کار ندارند که گواهی این قضیه همان مهاجرت های روز افزون در این گروه می باشد!! آیا جای این نیست که از خود بپرسیم چرا پرستاران مهاجرت می کنند!؟ آیا ساعات کاری را مد نظر داریم!؟ آیا اضافه کاری اجباری چطور!؟ تبعیض وحشتناک و نادیده گرفتن این گروه از کادر درمان و بها دادن. فقط به یک قشر قلیل چه طور!؟ اجرا نشدن بسیاری از قوانین در بیمارستانها چطور!؟ و هم اکنون هم طرح مبارک خوارکننده پرستاری همان طرح مبتنی بر عملکرد که فقط و فقط برای پرستاران قرار اجرایی دارد!!! آیا سهم یک پرستار از درآمد بیمارستان 200 هزار تومن است اما درآمد یک گروه قلیل چندین میلیون تومن است!؟