مهاجرت بیکاران شهرستان‌های آذربایجان شرقی به تبریز، نرخ بیکاری مرکز استان را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز:مهاجرت بیکاران شهرستان‌های آذربایجان شرقی به تبریز، نرخ بیکاری مرکز استان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات،احمد اسدی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تبریز در جلسه کار گروه اشتغال این شهرستان با تاکید بر تسریع در روند جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی افزود: ۵۰‌‌درصد جمعیت آذربایجان شرقی در تبریز ساکن هستند که همین موضوع افزایش سرمایه‌گذاری و جذب تسهیلات به مرکز استان را ضروری می‌سازد چرا که با افزایش جذب اعتبارات به تبریز به هر میزان، جایگاه و رتبه آذربایجان شرقی نیز بیش از پیش بهبود و ارتقاء خواهد یافت.

وی گفت: افزایش مهاجرت بیکاران به تبریز نه تنها نرخ بیکاری را افزایش داده بلکه باعث بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تبریز با اشاره به مزایای افزایش مشاغل خانگی افزود: ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان، حذف هزینه‌های مازاد در کارگاه‌های تولیدی، به کارگیری نیروی کار از بین اعضای خانواده و امکان انتقال تجارب از طریق غیر رسمی و به صورت استاد شاگردی از مزایای این نوع اشتغال است.
وی با تاکید بر لزوم تلاش مسئولان مربوطه برای افزایش مشاغل خانگی به منظور ایجاد ارزش افزوده و افزایش تولید ناخالص داخلی، در مورد تسهیلات بانکی، گفت: متاسفانه در این زمینه وحدت رویه بین بانک‌های عامل وجود ندارد و در بعضی موارد بانک‌ها به صورت سلیقه‌ای و ناهماهنگ برخورد می‌کنند.
اسدی در پایان اعتبار تخصیصی به مشاغل خانگی شهرستان تبریز در سال ۹۲ را ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی ۶ میلیارد و ۹۰۰ ‌میلیون تومان است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری نشان می‌دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha