سهم مصرف روغن جامد خانوارها تا پنج سال آینده بر اساس مصوبه ششمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور از 60درصد به 10درصد کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، در حال حاضر 60 درصد خانوارها از روغن جامد استفاده می کنند و بر اساس این مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارتخانه های بازرگانی، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی کاهش سهم روغن جامد به میزان حداکثر 10درصد کل روغن خوراکی مصرف کشور تا پنج سال آینده اقدام خواهد کرد.
بر اساس این مصوبه با همکاری موسسه استاندارد تحقیقات صنعتی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر تا پایان سال 88حداکثر مجاز اسید چرب ترانس تا سقف پنج درصد و اسید چرب اشباع شده تا سقف 25درصد در محصولات تولیدی و وارداتی تعیین خواهد شد.
براساس این گزارش و با توجه به مصوبه ششمین جلسه شورای عالی سلامت و امینت غذایی کشور، وزارت بازرگانی با توجه به اهمیت سلامت جامعه موظف شده است ضمن هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعیین اقلام مفید درسبد حمایتی خانوار، نسبت به حذف تدریجی مواد مضر به سلامت مانند روغن جامد با اسید چرب ترانس بالا از اقلام توزیعی سبد کالاهای خانواده و کارکنان دولت در قالب کمک های غیر نقدی اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha